Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Jan vd Boschpad

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Guest

PostPosted: Fri 14 Jan 2005, 15:33    Post subject: Jan vd Boschpad
Kan iemand mij een route geven hoe ik bij het Jan vd Boschpad
(lepelaarsplassen) kom. Ik kom uit de richting van Utrecht.

Alvast bedankt.
Back to top
Reply with quote

pietervanveelen

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 15 Jan 2005, 17:40    Post subject: Jan v/d Boschpad
Nu je het zegt Jankees...

Ik wil er ook een keertje naartoe, maar ik moet met het OV. Weet iemand hoe je daar met het OV komt? Het gedeelte Rotterdam CS - Almere lukt wel om uit te zoeken maar daarna :(:S

Alvast bedankt,

Pieter

Karel Mauer

PostPosted: Sat 15 Jan 2005, 23:59    Post subject:
Ha Jankees (en Pieter), hier even een reactie, maar voordat ik vertel waar deze plekken zijn even het volgende; het Jan vanden Boschpad en de Lepelaarsplassen zijn twee verschillende plekken op een paar kilometer afstand van elkaar. Wanneer je met het openbaar vervoer komt is het toch een enorme tippel (afgezien van het feit dat je met het OV niet makkelijk bij beide plekken kunt komen). Verder viel de vraag van Jankees onder het kopje "fotografieplekken". Als je iets meer wilt dan landschappen fotograferen kun je het bij het JvdB pad wel vergeten. Voor digiscopers is er mogelijk wel iets te doen, maar over het algemeen zitten de vogels veel te ver. De hut in de Lepelaarplassen kan soms heel goed zijn, maar ook heel slecht (meeste gevallen).
Maar goed, hoe kom je er ? De Lepelaarplassen zijn het makkelijkst te vinden. Als je over de Hollandse Brug de polder inrijdt, ga je vrijwel onmiddelijk de eerste afslag op de A6 rechts, richting Lelystad (en Almeerderzand). Je komt dan op de Oostvaardersdijk. Na 5 a 10 km (?) kom je bij aan je linkerhand een kleine "nederzetting" tegen. Parkeer hier je auto bij het natuurinformatiecentrum "de Trekvogel", dat staat hier aan gegeven. Steek de weg over en volg het fietspad, na een eindje gewandeld te hebben (ca 5 a 10 minuten) zie je aan je rechterhand wat infoborden en een klein bruggetje. Dit pad voert naar de hut van de Lepelaarplassen.
Om bij het JvdB pad te komen, rijdt je weer verder (de sluis over), en ga je rechtsaf de Grote Vaartweg op (rechtdoor over de Oostvaardersdijk kan niet ivm werkzaamheden aan de dijk). Bij de eerste stoplichten aan een groot kruispunt sla je linksaf. Na ca 1 a 2 km krijg je een rotonde die je 3/4 volgt (je slaat dus als het ware linksaf). Daarna neem je de eerste weg rechts (links van je rijd je dan langs kassen), en je komt aan bij een bosgebied. Rijd het laantje in, en links heb je een parkeerplaats. Loop nu verder de laan in, en je komt vanzelf op het uitkijkpunt aan de zuidkant van de Oostvaardersplassen. Met het JvdB pad wordt deze locatie bedoeld. Sorry Pieter, je zult of flink moeten lopen, of een lift moeten versieren. In ieder geval veel succes,
Karel
Reply with quote

Remco Gulien

PostPosted: Sun 16 Jan 2005, 0:26    Post subject:
Hmm die route van karel wist ik nog niet van de jvdbpad...
Ik ging altijd via de zelfde weggewoon, dus sluis over... rechts af want over de dijk kan je niet... Dan eerste afslag na de gevangenis links.... deze weg rij je een stukje uit en dan ga je met de bocht mee weer links af... Deze weg rijd je ook een heel eind uit... Kom je bij een kruising uit... deze steek je recht door over... rij je weer een stukje... kom je langs kassen en etc.... dan krijg je op een gevenmoment een doodlopend bord... De afslag voor dat bord ga je links en rij je zo de parkeerplaats van de jvpdpad op... Misschien iets moeilijker maar wel korter denk ik

Canon EOS 40D... EF 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sun 16 Jan 2005, 9:02    Post subject:
Kan ook, is iets korter, iets interessanter (hoewel ik daar bijna nooit iets tegen kom), maar andere route is voor iemand die daar niet bekend is wellicht iets makkelijker te vinden.
Reply with quote

jankees
Guest

PostPosted: Sun 16 Jan 2005, 9:09    Post subject:
Bedankt voor de reaktie.

Ik ben geen digiscooper maar ga toch eens een keer kijken. Kan ik meteen doorrijden naar de hut bij de Lepelaarsplassen waar ik ook nog nooit geweest ben. Helaas is er hier in brabant over het algemeen een stuk minder te zien dan aan de zee of IJsselmeer .
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum