Gender: Male Age: 78 Joined: 30 Dec 2006 Posts: 6 Location: Oisterwijk
Posted: Sat 24 Feb 2007, 18:09 Post subject: 30D en Rawshooter
Beste
Ik kan met mijn 30D geen RAW foto's openen in RAW shooter, maar met de 20D van een kennis wel.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt.
Jan Wolfs. _________________ Canon 7D
Canon 5D mark3
Canon extender EF 2.0 OX III
Canon Extender 1.4 II
Canon EF 28-200 mm f/3.5-5.6 USM
Canon EF 300 mm i:4 L IS
Canon EF 300 mm 2.8 L IS USM II
Canon 28-200mm ultrasonic
Canon EF 100 mm 1:2.8 is usm macro
Posted: Sat 24 Feb 2007, 19:04 Post subject: 30D toevoegen
Ik denk dat je je Rawshooter versie moet bijwerken omdat de 30D een ander RAW-format heeft dan de 20D.
Ik neem aan dat dat ergens op hun website zal kunnen (en anders vast op die van Adobe, omdat zij Pixmantec hebben overgenomen zoals bekend).
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sun 25 Feb 2007, 0:55 Post subject:
Ik heb ook gehoord (maar weet niet of het waar is) dat Adobe niet verder gaat met RAW-shooter, omdat ze dit in Lightroom ingepast hebben. Dus ik weet niet of er nog updates van komen.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 25 Feb 2007, 7:39 Post subject:
RAW-shooter is geloof ik niet meer beschikbaar (net search 'for updates' getest vanuit het programma, werkt niet meer), vanwege het uitkomen van Adobe's Lightroom.
Lightroom (b)lijkt overigens aanzienlijk bruikbaarder dan de gratis al heel bruikbare beta-versie al was. Gisteren tijdens de seminar workflow ook van harte aangeraden (net als aperture voor mac). Het programma is niet gratis, maar heeft wel een zeer gunstige introductieprijs (ik heb geen aandelen).
Is voor iedereen die niet alleen foto's wil maken, maar ook wil kunnen terugvinden een echte aanrader. (zelf ga ik verder met de nikon raw-convertor sinds de update deze week een stuk stabieler en enorm veel sneller)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum