Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sat 24 Feb 2007, 15:04 Post subject: NIKON AFS 28-70mm f 2.8 VERKOCHT
De lens is in perfecte staat, met lensdoppen, doos, leren lenskoker, en Hoya UV filter.
Ik verkoop de lens omdat hij erg weinig gebruikt wordt. Daarom gaat hij niet weg voor minder dan de vraagprijs.
Ruilen tegen Nikon 70-200 VR ( eventueel met bijbetaling ) is ook mogelijk. _________________ NIKON
Last edited by adjuh on Mon 26 Feb 2007, 16:02; edited 1 time in total
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 25 Feb 2007, 12:40 Post subject:
ik ben een gelukkig mens ad, ik heb de afgelopen jaren een aantal iets specifiekere lenzen gespaard:
nikkor 50 F1,4 35-70 F2.8 85 F1,8 en sigma 18-50 F2,8. Jouw lens voegt hier alleen AF-S aan toe, en minder wisselen. Jouw lens is optisch beter dan de sigma, maar niet beter dan de overige lenzen.
Wel zeer interessant voor iemand die dat arsenaal niet heeft of liever 1 (uitstekende) lens heeft.
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Sun 25 Feb 2007, 13:18 Post subject:
Ja, dat is een prima glasservies, wat je daar hebt. Dat verklaart ook al dat stof in je camera ( zie ander topic ). :lol: :lol: :lol:
Toch denk ik dat een aantal primes een beetje overschat worden. ( of zooms onderschat ) We hebben wel eens wat testjes gedaan met de hoog gewaardeerde 50mm f 1.4 en 1.8. Deze beide lenzen vergeleken met mijn 28-70 op f 2.8, waren de primes een fractie scherper, maar niet mooier qua kleur en contrast. Op f 8 vonden wij de 28-70 beter dan de primes. Natuurlijk hebben de primes met hun f1.4 en f 1.8 wel mogelijkheden waar je met een f 2.8 alleen van kunt dromen.
Je moet altijd oppassen met dit soort tests, want iereen beoordeeld dit anders. Bovendien heb je te maken met exemplarische afwijkingen, maar we hebben met z'n vieren zitten vergelijken en waren het unaniem eens. Het verbaasde ons ook wel dat een zoom net zo scherp is als een prime. _________________ NIKON
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum