Posted: Mon 26 Feb 2007, 17:23 Post subject: Verkocht!: Canon 1Ds
Professionele Canon 1Ds camera met normale gebruikssporen.
Nieuwprijs van deze camera is 8000 euro, dus bieden is toegestaan, maar wel redelijk blijven!
enkele kenmerken van deze bijzondere camera:
-45 punts Autofocus
-11.5 Megapixel
-waterdicht geseald
-Buffer van 10 Shots in RAW
-Full Frame CMOS Sensor
-67 persoonlijke voorkeursinstellingen.
Kenners weten wat deze camera allemaal kan en waard
Last edited by Jeroenski on Wed 07 Mar 2007, 8:11; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Mon 26 Feb 2007, 18:07 Post subject:
Ja een fantastisch toestel maar waarom moet deze weg.
Een tricky moment net nou de 1DmarkIII uit komt met :
10 fps RAW, approximately 30 shots , en New 10.1-megapixel CMOS sensor , en 45-point Area AF sensor with 19 high-precision, cross-type points , en de Large and bright 3.0-inch LCD monitor ,
en met nog meer bruikbare tools voor maar rond de 4000 euro.
Hier zal je dan onder moeten en dat lijkt me niet leuk voor zo’n prachtig toestel.
Hoe oud is die en hoeveel heeft het toestel al afgedrukt?
En wat zou dan wel een redelijk bedrag zijn ? (want de interesse is wel gewekt lijkt me)
Groetjes,
Peter Grobben. _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Tue 27 Feb 2007, 19:22 Post subject:
PeterH@ Dat is inderdaad wel waar.
Ik begrijpt wel dat het een ander type camera is en dat je hiermee een andere vorm van fotografie mee beheerst.
Ik zou hem dan wel naast de 1DmIIn willen nemen.
De één voor telelens met de snelheid en dan de andere voor de rest zoals macro, landschap, portret en telelens vanaf statief met een stabiel onderwerp (lijkt me een ultieme set!).
Je zou hem dan eerder met de 5D moeten spiegelen van nu nieuw 2300,00 euro.
Daar komt nog bij dat de 1DSmII nu nieuw 6700,00 euro kost.
Kom ik toch tot de conclusie dat het best wel zonde is om zo’n prachtig toestel te moeten verkopen.
Zou zelf niet goed weten wat dan een redelijke prijs is.
Moet er misschien toch is een pb tje aan wagen.
Groetjes,
Peter Grobben _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Posted: Tue 27 Feb 2007, 23:48 Post subject: 5D en 1Ds
Hoi Peter G,
De Canon 5D en de 1Ds zijn toch wel werelden van verschil hoor. Kan je echt niet aan elkaar spiegelen......
De 1Ds is de 'holy grail' van cameraland. Hoger kan je niet, tenzij je medium format gaat.
Wat de prijs moet worden? Is afhankelijk van aantal sluiterbewegingen tot nu toe en de staat van de camera denk ik. _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 28 Feb 2007, 8:51 Post subject:
ron (of jeroen natuurlijk)
Levert 1Ds een betere beeldkwaliteit dan de 5d?
Het zijn natuurlijk totaal verschillende camera's, met een verschillend doel gemaakt. De 5D is een zeer hanteerbare full-framer, helemaal gericht op zo mooi mogelijke beelden uit een verder redelijk gewone camera. De camera is daar zeer succesvol in voor zover ik om me heen begrijp.
De 1Ds een professioneel werkpaard, gemaakt voor in de studio. Eigenlijk meer iets voor Adri
Dank voor jullie reacties. De camera is inmiddels verkocht en om een en ander duidelijk te maken;
De 1Ds is inderdaad een hele andere camera als bijvoorbeeld de 1D Mark II of III serie. Het is een full frame camera met meer MP's en is inderdaad meer geschikt voor landschap en Macro etc.
Vergeleken met de 5D heeft de 1Ds meer instellingsmogelijkheden en is het inderdaad meer een werkpaard qua bouw en gebruiksmogelijkheden.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum