Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon ef 100-400/4.5 - 5.6L usm is 2007 versus 2003

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 06 Mar 2007, 19:26    Post subject: Canon ef 100-400/4.5 - 5.6L usm is 2007 versus 2003
Is er iemand van de kenners die weet of er duidelijke verschillen zijn in het functioneren of technische specificaties tussen deze huidige nieuwe lens en deze lens van 3,5 jaar oud.
Maw loop ik tegen bepaalde onvolkomenheden aan bij de aanschaf van een gebruikte van die leeftijd of maakt het bij een gebruikte die er mint uitziet niet uit.
De prijs is dan het verschil.
Reply with quote

Rob S

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 06 Mar 2007, 21:14    Post subject:
Voor zover ik weet is het enige dat in die tijd veranderd is de slag van de frictiering voor het zoomen. De slag is bij de nieuwere modellen een stuk korter. Op dpreview stond laatst een thread hierover in het "Canon SLR Lens Talk" forum.

Rob Scholten

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 06 Mar 2007, 23:44    Post subject:
Zou je aanraden wel even de leeftijd te controleren.

Groet Rob

Last edited by Rob Scholten on Sat 10 Mar 2007, 23:26; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote

Michel2

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 9:48    Post subject:
Op het forum 'Canon-mount SLRs' van de site www.fredmiranda.com wordt al jaren veel geschreven over goede en slechte exemplaren van deze lens. De laatste tijd staan er ook regelmatig berichten dat de recente exemplaren, waarschijnlijk als gevolg van betere kwaliteitscontrole bij Canon, consistent beter presteren, vooral in scherpte. Ik weet zelf niet precies wanneer de omslagdatum is, maar volgens mij zit je met een lens van 3,5 jaar oud zeker aan de verkeerde kant daarvan. Als we deze berichten mogen geloven dan loop je bij een lens van 3,5 jaar oud dus een grotere kans op een slecht exemplaar, dat door de kwaliteitscontrole is geslipt. Een gebruikt exemplaar van die leeftijd zou ik dus uitvoerig willen testen voor aankoop.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg, Michel

Sander L

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 21:28    Post subject:
Een vriend van mij is aan zijn tweede bezig. Bij de eerste gaf de IS de geest, Canon is hem tijdens de reperatie `kwijt` geraakt, hij heeft een nieuwe gekregen. Volgens hem zijn er weldegelijk verschillen, en spreekt mbt de IS bv van serie 1 t/m 3. Bij de eerste series zouden er problemen zijn ???
Hij heeft bij zijn eerste lens een 400mm prime gekocht omdat de lens op 400mm erg soft bleek te zijn, zijn tweede exemplaar is op 400mm een stuk beter.

Als je op EOS digitaal de horror verhalen leest, dan zou ik zeggen, probeer zoveel mogelijk info in te winnen. Er zijn exemplaren die probleemloos retescherpe platen maken, en er zijn exemplaren met IS problemen, vast zittende zoommodules en softe prestaties op 400mm.

Mijn mening, als je een 100-400 wilt kopen ( ik zou deze lens namelijk nooit kopen ), nieuw kopen of iig met een goede garantie Question

Sander
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum