Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Op vakantie met je camera!

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 9:31    Post subject: Op vakantie met je camera!
Mijn vrouw en ik gaan dit jaar weer op vakantie.
Aangezien we in dubio zitten over wel of geen fotovakantie zijn we er nog niet uit.

Mijn vrouw is van mening dat een fotovakantie per vliegtuig een risico met zich mee brengt vanwege kans op schade en/of verlies van de cameratassen plus inhoud.
Ik ben van mening dat die kans er weliswaar in zit, maar er een kans bestaat dat met de cameraspullen toch zorgvuldig mee wordt omgegaan.

Nu zou ik graag jullie ervaringen willen hebben hier over.
zijn jullie net zo huiverig om de cameraspullen in het ruim van een vliegtuig achter te laten?
Ikzelf neem graag mijn spullen mee omdat je niet weet wat jetegen komt en wellicht het plaatje uit je leven kan schieten.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groeten,

Robby Roos
Back to top
Reply with quote

mtenbos

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 9:38    Post subject:
Mijn camera gaat altijd mee als handbagage een statief kan eventueel wel mee in de koffer Wink

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 9:40    Post subject:
Simpel antwoord: altijd je fotospullen meenemen, en zorg voor een goeie verzekering. Reden voor dat eerste: je weet nooit wat je tegenkomt, en het allerergste wat bestaat is: "had ik toen maar een camera bij me gehad". De kans dat je schade oploopt is nog altijd ontelbaar veel kleiner dan de kans dat je geen schade oploopt.

Maar neem altijd je spullen mee als handbagage. Zie hierover ook het forumtopic dat Panthera tijden geleden heeft geplaatst. Staat vol met hele goeie tips.
Back to top
Reply with quote

Adri Clements

PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 9:42    Post subject:
Hoi robby,

Panthera heeft eens veel geschreven over 'op reis met je camera' of iets in die strekking.
Het bestaat uit 3 delen:
Deel1: Documenten
Deel2: Bagage
Deel3: Bagage

Hopelijk heb je er wat aan!

Gr. Adri

Edit: luc was me voor, maar hij bedoeld denk ik bovenstaande links
Sigma 50-500 F4-6.3
Back to top
Reply with quote

robby roos

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 07 Mar 2007, 22:59    Post subject: Schitterend mannen!!!
Nu nog mijn vrouw overtuigen en zoals wij mannen inmiddels weten, dat is de grootste obstakel die we moeten overwinnen :D
Back to top
Reply with quote

Joost Schamp

PostPosted: Thu 08 Mar 2007, 13:13    Post subject: Reis
Ik ben in 1998 naar Gambia geweest en speciaal een Lowe Pro Supertrekker
gekocht. Inhoud toen 400mm f/2.8 +F4S+300mm f/4+Conv Tc 301+Conv1.6
+F90+SB24+Zoom 70-200+film+....Deze was te groot en mocht niet mee als handbagage,alhoewel ik 6 maand voordien naar Extremadura wel door mocht
als handbagage. Gelukkig heb ik een formidabele reportervest. ALLES die ik hier heb opgesomd heb ik in die reportevest gestoken, ja zelfs die 400mm f/2.8 kan er in en zo mocht ik door.
Ik had in der haast vergeten mijn flits SB-24 uit deze rugzak te halen en aangekomen in Gambia staan we te wachten aan de band voor onze bagage.
Ik neem mijn rugzak (die Lowe Pro ) van de band en zie dat de ritssluiting is uit elkaar getrokken (daarvoor moet je heel wat forceren) Mijn flits die ik in der haast niet had uitgehaald in Brussel was er nu wel uit. Ik bedoel maar dat ze mij in Brussel ten stelligste beloofden dat dit zeer veilig ging behandeld worden met speciale stikkers opkleven en zo,maar als je naar zo een landen reis ,OPGEPAST. Dus veilig alles als handbagage meenemen.

Groeten,
Joost
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Sun 11 Mar 2007, 12:29    Post subject:
De reacties gaan allemaal over ervaringen uit het VERLEDEN. Er zijn nu nieuwe inzichten en regels bij de luchtvaartmaatschappijen. Wie heeft RECENT (in 2007) ervaring met het meenemen van zijn uitgebreide kamera uitrusting,

dick hoogenboom

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Mar 2007, 20:52    Post subject:
Toen ik vorig jaar naar Lesbos ging met Transavia werd er streng op het gewicht van mijn bagage gelet, ook op de handbage ( dit was mijn rugzak met fotoapparatuur) Ik moest iets van 45 euri betalen omdat ik over het toegestane gewicht heen ging. Overigens deden ze aan de balie erg moeilijk over de rugzak, die wilde ze perse in het bagage ruim plaatsen. Pas nadat ik dreigde om dan de hele reis af te blazen, werden ze iets milder en moest ik de 45 euri in een verder op gelegen kantoortje gaan betalen (10 minuten lopen) en ik was daar zeker niet de enige.....

Groet Dick.
Back to top
Reply with quote

Kees de Jager

PostPosted: Sun 11 Mar 2007, 21:10    Post subject:
Afgelopen december (met de strenge regels als van kracht) naar Marokko geweest met Air Maroc. Gewicht van de handbagage werd niet gemeten, dus geen problemen gehad (ook al was het iets (+/- 2 kg) te zwaar).
Controle hangt m.i. sterk af van de maatschappij en het uiterlijk van je handbagage. Een wat groot uitgevallen tas / rugzak zal sneller gecontroleerd worden dan een kleine (ook al is die te zwaar).
Mijn rugzak (Mini Trekker) oogt kennelijk klein genoeg om niet gecontroleerd te worden.

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote

valentine

PostPosted: Sun 11 Mar 2007, 23:21    Post subject:
British Airways heeft een nieuwe regel voor handbagage: de afmetingen zijn van belang (de gebruikelijke afmetingen worden gehanteerd) en wat het gewicht betreft geldt dat je zélf dat ene toegestane stuk bagage moet kunnen opbergen in de daarvoor bestemde vakken. (Ik heb me een breuk getild, maar al mijn cameraspullen konden mee als handbagage op mijn statief na.)

Groet,
Valentine

jan Luit
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Mar 2007, 3:29    Post subject:
Ben in Januari dus in Nederland geweest.
Ben met Air Canada van Thunder Bay naar toronto en dan naar Munchen gevlogen en vandaar met lufthansa naar Amsterdam.
Op de weg terug met lufthansa naar Frankfort en dan weer naar Toronto
en Thunder Bay met Air Canada.
Heb een lowepro expeditie 5 rugzak maar heb helemaal geen problemen gehad.
Overal bij het inchecken is de rugzak nergens gewogen of bekeken om te zien hoe groot hij was.
Heb dus geen problemen gehad.

Jan

Think outside the box.
Back to top
Reply with quote

peatty

PostPosted: Mon 12 Mar 2007, 9:10    Post subject:
Ik las, geloof ik in de Intermediair, dat vooral de prijsvechters op de kilo's letten. Dat doen ze omdat je daar altijd laten betalen voor bagage en hoe meer kilo's, hoe hoger het bedrag. Ik heb geen eigen ervaring hiermee.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum