Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

gedrag van mensen
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 21:56    Post subject:
Quote:
Over '' Birdpix moe'' pffffff vindt dit ook een rare Kreet....... ook al plaats ik bijna geen fotoos...... ik vindt het nog steeds intressant om de Site te bezoeken,plaatjes te bekijken en Topics te lezen ,het vreemde is wel weer de mensen die zeggen dat ze Birdpix moe zijn........komen toch weer terug om te zeggen dat ze Birdpix moe zijn....... hmmmm ziet er niet naar uit dat ze moe zijn,want ze komen weer trug om het tezeggen dat ze Zo Birdpix moe zijn,dit heeft niks met dit topic temaken.

Nou... Thinkk
Ik denk dat dit toch anders is, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de commentaren die ik in mijn Birdpix periode gegeven heb.
Het begon in 2004, ik gaf veel commentaren, zoveel dat ik in 2005 in de top 10 stond. In 2006 werden het er telkens minder, en nu nog zo'n 3 tot 4 commentaren per week, vroeger waren dat er wel zo'n 30 tot 40.
Bovendien is het leuk om je mening te uiten, zeker als je ergens niet tevreden over bent Wink .
Reply with quote

Marcel van Kammen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 22:00    Post subject:
Ik vind het altijd wel interessant om te horen waar een foto gemaakt is, krijg je een beetje een beeld van sommige natuurgebieden. Alleen de omschrijving moet niet te gedetailleerd worden. Als iemand Lauwersmeer ergens bijzet, zal het nog erg lastig worden om de betreffende vogel te vinden, maar toch krijg je op die manier wel een beeld van de vogels in het gebied...wat misschien een inspiratie kan zijn om het lauwersmeergebied of de OVP te bezoeken.

Als iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt, en ik ga ervanuit dat de meeste mensen hier dat hebben, dan hoeft natuurfotografie geen enkel probleem te zijn. Iedereen weet zelf ook wel, dat als je door een rietkraag of weet ik veel wat heen dendert, dat de natuur daar schade van oploopt, en dat je het dus niet zou moeten doen.

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Zeger

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 22:01    Post subject:
Hey Jos we zijn er weer Wink

Maar wat heeft het nu voor zin ,om om dan weer tezeggen dat je Birdpix moe ben,dat weten we dan toch allang ? Stay on Topic Please.
Back to top
Reply with quote

Jos Welbedacht

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 22:03    Post subject:
Wij zijn het ook nooit met elkaar eens, hè. Wink
(Nouja, nooit...)
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 22:06    Post subject:
Ja het begint er wel op te lijken ja....... laat ik het zo zeggen,als ik moe zou zijn zou ik dat 1 keer zeggen,want de 2de keer heeft het geen nut meer Wink want iedereen weet het dan al en heeft geen waarde meer.
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 22:07    Post subject: kaartjes
Misschien moeten wij kaartjes of nummertjes gaan trekken bij gebieden waar het niet vertstandig is om samen te scholen? Laughing Laughing Wink
Maar zonder dolle. Hoe voorkom je dat er meerdere mensen bij een dier gaan kijken als deze de moeite van het bekijken waard is? Question Dat lijkt mij onbegonnen werk er van uitgaande dat dit uiteraard niet te verbieden valt Rolling Eyes Met je grote poten uit een natuurgebied blijven wel en daar ligt wat mij betreft de bariere. Daarvoor mag alles maar daarachter niets en dat lijkt mij de realiteit. Een algeheel verbod op stilstaan bij dieren lijkt mij even zinloos. Hard achter dieren aanrennen of deze doelbewust provocerend benaderen wel.
V.w.b. Marko is de door mij aangehaalde zin niet bedoeld om jouw stuk te ontkrachten maar paste die zin het beste bij eerdere opmerkingen van anderen dat BP schadelijk is......of zou zijn....... Wink
Reply with quote

Marcel van der Tol
Admin
Admin

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Apr 2007, 14:55    Post subject:
Kennelijk was mijn eerdere forumbijdrage niet duidelijk genoeg. Blauwborstfoto's van deze locatie worden vanaf gisteren niet meer op Birdpix geplaatst.

Marcel
Reply with quote

hansh

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Apr 2007, 20:32    Post subject:
Is toch wel leuk zo'n discussie. Als je alles zo'n beetje volgt dan kaart iemand (Peter) iets aan en je krijgt dan veel verschillende reacties, opbouwend, neerbouwend, serieus en minder serieus.
De één voelt zich aangevallen maar wordt dat niet. De ander voelt zich niet aangevallen maar zou dat wel moeten voelen. De één zegt wat maar wordt bestreden terwijl wat bestreden zou moeten worden niet gezegd wordt, en zo kan nog wel een tijdje doorgegaan worden.
Respect voor de natuur begint bij jezelf volgens mij. Als je ziet hoe hier sommigen met elkaar omgaan en dat die mensen dan ook nog met droge ogen zeggen dat ze het beste voor hebben dan past alleen maar het gezegde van de splinter en de balk.
Ik ben er van overtuigd dat het merendeel hier er niet opuit is om moedwillig de natuur te beschadigen. Uiteraard heb je altijd figuren die daar wel op uit zijn maar het is de kunst om die eruit te filteren en te isoleren. Het gehakketak zou wat mij betreft omgebogen mogen worden in uitleg hoe zaken in elkaar steken om daarvan te leren en om vervolgens foto's te gaan maken met inachtneming van de regels zoals die in de natuur gelden.
Zon'n discussie zoals die hier ontaard is leidt nergens toe.

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 14 Apr 2007, 10:47    Post subject:
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum