Age: 42 Joined: 02 Jan 2005 Posts: 42 Location: Overijssel
Posted: Mon 19 Mar 2007, 22:42 Post subject: Kluten balts
Hallo,
Ik wil graag eens proberen de balts van de kluut vast te leggen dus een tripje naar texel staat op de toDo list..
Ik neem aan dat het wagejot een mooie plek is, ben ik al te laat?
Wat is normaal gesproken de periode voor de balts?
Als ik te laat ben wil ik of graag aanvliegende visdiefjes voor de vrouwtjes die op het nest zitten, of nog later jonge bergeendjes en ander jong spul.
Ik wil 2 dagen gaan (eerste boot, 1 overnachting, laatste boot).
Wat is de mooiste periode om heen te gaan? _________________ Wonderful creation
Gender: Male Age: 52 Joined: 21 Dec 2005 Posts: 32 Location: Harderwijk
Posted: Tue 20 Mar 2007, 13:56 Post subject:
dpz-er ,
ikzelf ga het eerste weekend van juni, ik heb een weekendje weg met mijn pa (kan ook leuk zijn, als je er van houdt) Maar ik begreep van Tom van Hel dat dat geen verkeerde periode is, jonge bergeendjes, visdiefjes enz enz. Dus ik denk dat dat de periode is die jij graag wil. Baltsende kluten zullen de komende weken wel zijn.
wie weet tot dan en veel plezier.
Groeten,
Jasper _________________ Canon 5DII, Canon 7D, 17-40 F4L,100 F2.8 Macro, 70-200 F4.0 L, 300 F4L, 500 F4.0 IS L USM en 1.4 II
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Tue 20 Mar 2007, 15:09 Post subject: Re: Kluten balts
Legolas wrote:
Wat is de mooiste periode om heen te gaan?
Als je tijd gekomen is
Sorry, ik heb geprobeerd me te beheersen maar kon het echt niet laten...
Wat je vraag betreft denk ik idd dat je, zeker met dit weer, binnenkort zult moeten gaan om er tijdig te zijn.
Gender: Male Age: 59 Joined: 18 Nov 2005 Posts: 155 Location: ZETTEN
Posted: Tue 20 Mar 2007, 21:03 Post subject: Texel...
Voor (mij) ons wordt het ook de 1e keer op Texel.
We verwachtten er een hoop van, maar misschien moeten we dat niet doen aangezien het ook tegen kan vallen.
Maar affijn, de spullen gaan mee en we hopen er een fotorijk weekend van te maken.
Ons huisje is geboekt van 27 april tot en met 30 april, dat worden dus in ieder geval 3 dagen genieten van de wadse buitenlucht.
Wat kunnen we buiten de waarschijnlijk abnormale drukte van vakantiegangers, verwachten.
Wat zijn met name de plekken die we moeten zoeken?
Van Texel heb ik veel gehoord (ook van de andere eilanden trouwens), maar is dit eiland ook daadwerkelijk fotogeniek?
Age: 42 Joined: 02 Jan 2005 Posts: 42 Location: Overijssel
Posted: Tue 20 Mar 2007, 22:17 Post subject:
Voor vogels is het wagejot de plek voor zo ver ik weet.. visdiefjes broeden daarop een meter of 15 van de weg, kluten lopen vlak langs de weg.. en alles is relatief tam daar.
Verder heb ik nog niet echt veel ervaringen te delen.
wil nu ook wat meer met de auto (+ reistzak) gaan rondtoeren voor weidevogels en lepelaars.. geen idee of dat een succesvolle tactiek is _________________ Wonderful creation
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Tue 20 Mar 2007, 22:45 Post subject: Texel
Hallo,
Afgelopen weekend weer eens op Texel geweest. Was wel winderig
Geen kluten gezien, wel allerlei andere vogels:
rotganzen (1000den), wulpen, smienten, tureluur, bontbekplevier, diverse andere steltlopertjes, slobeenden, lepelaar. Bij de boot geelpootmeeuwen, etc.
Je moet een beetje geluk hebben.
Groeten,
Ruud van Veenschoten _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 76 Joined: 24 Oct 2004 Posts: 78 Location: Alphen a/d Rijn
Posted: Sun 01 Apr 2007, 20:10 Post subject: Texel
Ben de laatste paar dagen van Maart op Texel geweest, vooral de horsmeertjes (wandeling 3,8 km) erg leuk (Blauwborst , Br.Kiekendief, Lepelaar) en de meertjes bij de Petten (omgeving bij de watermolenweg) veel Wulpen, Kluten en Goudplevier.
Verder de plasjes aan de IJsdijk net boven Oudeschild zijn erg leuk.
Succes,
Pjotr _________________ Canon - Olympus EM1-MKII + 300mm F/4.0
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Tue 08 May 2007, 20:38 Post subject:
Afgelopen weekend (4 t/m 7 mei) ook op Texel geweest.
Veel kluten gezien met name in het Wagejot.
Het echte baltsen heb ik niet gezien wel al veel kluten op nest.
Kluten zij n hier wel prachtig vanaf de dijk te fotograferen en trekken zich weing aan van mensen en auto's
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum