Ivm het ontbreken van regen houden we de lopende opdracht nog een maandje aan. Daarnaast starten we nieuwe opdracht starten met als opdracht tegenlicht.
Regenopdracht - upload tot 16 mei - beoordelen tot 23 mei, winnaar mag de nieuwe opdracht bedenken.
Tegenlichtopdracht - upload heden t/m 23 mei, beoordelen tot 30 mei. Winnaar mag applaus in ontvangst nemen.
De reden voor de tegenlicht-opdracht is dat dit prachtige foto's op kan leveren, maar het ook een hoge moeilijkheidsgraad heeft, omdat het heel nauw steekt. Natuurfilms worden vaak in tegenlicht opgenomen vanwege de sfeer. De beoordelingscriteria zijn: a) de aanwezigheid van tegenlicht b) de zeggingskracht van de foto c) de technische kwaliteit van de foto.
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Sun 22 Apr 2007, 22:21 Post subject:
leuk die extra opdracht....nu kan je er alle kanten mee op! Ben er mee aant experimenteren geweest vandaag,en kan best mooie resultaten opleveren. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Nog even een vraagje van mijn kant,
Komen beide opdrachten in 2 aparte albums, of in 1?
Het lijkt me namelijk lastig kiezen als er 2 albums zijn, en je heb een foto van een vogel in regen én tegenlicht
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Wed 16 May 2007, 21:09 Post subject:
Was vandaag niet de sluitingsdatum voor de regenopdracht? Hopelijk kan ik de foto's dan nog bekijken en beoordelen voordat ik op reis ga....ben best benieuwd namelijk. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Fri 18 May 2007, 9:42 Post subject:
Na diverse keer uitstel (vanwege het droge weer!) en een kleine vertraging van mijn kant staan nu de 15 'regenfoto's' online. Iedereen bedankt voor hun inzending. Ik hoop dat veel mensen de foto's gaan becommentariëren en nomineren. Je hebt tot en met 25 mei om dat te doen.
Tot die tijd kunnen ook nog foto's worden ingezonden met het thema tegenlicht. Hiervoor zijn tot nu toe nog maar 3 inzendingen, maar gezien het weerbericht voor de komende dagen moeten er dit weekend genoeg kansen komen! _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Het duurde lang, maar er zijn toch mooie resultaten gekomen.
Compliment aan iedereen die heeft ingestuurd! Ik ben er zelf niet aan toe gekomen. Ik ben nu klaar met becommentariëren, maar ik kan geen nominaties geven!?
Kan dat opgelost worden...
MvG
Jaco Ottevanger _________________ Canon Eos 20D + Sigma 50-500 F4.0-6.3 APO DG HSM
Sony dsc h1 +2.2x teleconverter
Gender: Male Age: 46 Joined: 28 Oct 2005 Posts: 177 Location: Zwolle
Posted: Fri 18 May 2007, 17:33 Post subject:
Het is in ieder geval duidelijk op welke drie foto's de prijs waarschijnlijk gaat vallen . _________________ Canon 5DIV en 7D + 40D + Canon 300 f4 IS + 70-200 f4 IS + 17-40mm f4 + 1.4-converter
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Tue 22 May 2007, 21:57 Post subject:
Nog even de Maandopdracht onder de aandacht brengen. Tot en met 25 mei kunnen de regenplaatjes worden becommentariëerd en genomineerd.
Ook tot en met 25 mei kunnen de foto's met het thema tegenlicht worden ge-upload. Er zijn nu wat meer inzendingen, maar ik hoop op meer deelnemers! _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 23 May 2007, 15:58 Post subject:
tegenlicht is echt een thema waar ik aan mee zou moeten doen. maar mijn foto's zijn gemaakt in lesbos... helaas. toch nog even zoeken of er iets mogelijk is.
Tegenlicht is echt een thema waar ik aan mee zou moeten doen. maar mijn foto's zijn gemaakt in Arizona... helaas. toch nog even zoeken of er iets mogelijk is. _________________ Nikon, Gitzo
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Thu 24 May 2007, 9:01 Post subject:
Tegenlicht is echt een thema waar ik meer aan zou moeten doen. maar mijn foto's kwijtgeraakt in Arizona... helaas. toch nog even zoeken of er iets mogelijk is.
in welke periode moet de tegenlichtfoto gemaakt zijn? Alleen in mei, of in dezelfde periode als de regenfoto? Als dat laatste het geval is heb ik wellicht nog wel wat.
in welke periode moet de tegenlichtfoto gemaakt zijn? Alleen in mei, of in dezelfde periode als de regenfoto? Als dat laatste het geval is heb ik wellicht nog wel wat.
Gender: Male Age: 64 Joined: 30 Dec 2005 Posts: 1198 Location: Almere
Posted: Thu 24 May 2007, 18:43 Post subject:
Tegenlicht is echt een thema waar ik aan mee zou moeten doen. maar mijn foto's zijn gemaakt in New York toch even zoeken of er iets mogelijk is... (of doen we hier nog steeds aan Nederland en ..... Belgie of all places..) _________________ Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Het is mij op de valreep nog gelukt om een aardige foto te maken. Ik doe iig mee aan de competitie.
ik niet, helaas. Tis sowieso erg lastig om in een maand (eigenlijk drie weken, want) een goede foto voor een competitie te schieten. Bij Nederpix, dat slechts 1/3 van het aantal gebruikers heeft (of nog minder zelfs), levert een competitie tegenwoordig rond de 70 foto's op, waarvan de meesten kwalitatief ook echt goed zijn. Waarschijnlijk komt dat onder andere omdat de periode meestal 2 - 2,5 maand bedraagt, en je dus veel langer in staat bent om met een opdracht serieus aan de gang te gaan. Bij Birdpix heeft het toch meer het karakter van een toevalstreffer voor de meesten denk ik. Maar goed, die discussie is al eens gevoerd (voordat mensen weer gaan mopperen, in de trend van dat dat al eerder is geroepen) dus tot zover. Zie dit als een reminder.
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Fri 25 May 2007, 9:51 Post subject:
Vergeet niet Luc dat een onderwerp als "beweging" op NP slaat op heel veel natuuronderwerpen, je kunt dus een bewegend plantje, zoogdier, waterdruppel, insect, ... enz. inzenden. Hier gaat het alleen over vogels en dat heeft zo zijn beperkingen. Maar je hebt gelijk, het gaat bij deze maandopdracht heel vaak over toevalstreffers en omdat je met BP begaan bent wil je meedoen en toch iets inzenden - maar vaak is dat ten koste van de kwaliteit.
groet, Rudi _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum