Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Aug 2005 Posts: 57 Location: Veendam
Posted: Sat 26 May 2007, 19:57 Post subject: Canon 400d en de instelling RAW
Vandaag eens geprobeerd wat je kan met opnames gemaakt in RAW. Even de 20 D instellen en een RAW plaatje is zo gemaakt. Om wat eenheid in het materiaal te krijgen zojuist de 400D uit de koffer gepakt. Ook instellen op RAW. Mooi niet dus. Zit (volgens mij) geen instelmogelijkheid op. Staat wel in het instructieboekje. Op mijn scherm heb ik echter 2 instelmogelijkheden minder dan wat de handleiding aangeeft.
Een echt Nederlands toestel.
Doe ik iets fout of heb ik iets vreemds. Ik probeer eerst het forum, dinsdag is natuurlijk (tenzij ik iets over het hoofd zie) de leverancier aan de beurt.
Iemand een zilveren tip. _________________ Canon 50D / Sigma 500mm f/4.5 EX APO DG HSM
en een HBN-Gimbal Head.
Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Jan 2007 Posts: 90 Location: Alblasserdam
Posted: Sat 26 May 2007, 20:04 Post subject:
Vreemd! Ik heb ook een 400D, maar heb dit probleem niet. Werkt t mischien als je m niet op een automatische stand zet, maar op bijvoorbeeld Av of M????
groet Naturepix _________________ Canon EOS 400D
18-55 mm
Tamron 90 mm 2.8 SP macro AF
Giotto MT 9271 en Giotto MH 3300-658 balhoofd
Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Jan 2007 Posts: 90 Location: Alblasserdam
Posted: Sat 26 May 2007, 20:08 Post subject:
Leuk dat ik je kon helpen!
groet Naturepix _________________ Canon EOS 400D
18-55 mm
Tamron 90 mm 2.8 SP macro AF
Giotto MT 9271 en Giotto MH 3300-658 balhoofd
Posted: Wed 13 Jun 2007, 7:13 Post subject:
Het beste is om je foto's in "m", "tv" en "av" te maken. Naast het feit dat je de foto's dan ook in raw kan schieten, kan je veel meer dingen instellen zoals de witbalans, scherpte en contrast, iso, wat voor focus etc... Is erg aan te raden om het hele boekje door te nemen en alles wat te proberen en foto's te maken. Als je bijhoudt welke foto wat is, kan je later op je computer goed het verschil zien en dan weet je wat het beste voor jezelf is in welke situatie.
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Wed 13 Jun 2007, 8:17 Post subject:
jolle wrote:
Als je bijhoudt welke foto wat is, kan je later op je computer goed het verschil zien en dan weet je wat het beste voor jezelf is in welke situatie.
Het leuke is, dat doet de camera voor je. In de exif wordt ook opgeslagen welk programma je gebruikt hebt.
Vergeet overigens ook de "P" stand niet. Op die manier doet de camera in principe nog alles voor je, maar kun je dit wel aanpassen. Is voor een beginner vaak handiger. Bij de "M" stand moet je echt alles zelf doen, dat is een stuk ingewikkelder.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum