Gender: Male Age: 60 Joined: 18 Jan 2006 Posts: 159 Location: oudenbosch
Posted: Mon 28 May 2007, 22:58 Post subject: probleem met 1dmark2n
sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de canon 1dmark2n. alles werkt goed alleen waneer ik ze wil openen in ifranview of ander programma dan krijg ik deze foutmeldingen ; crw decode error
not a jpeg file:starts with0*30 0*f2 .
ter info;foto s zijn gefotografeerd in raw.
het vreemde is dat ik ze ook niet geopend krijg in de door canon bijgeleverde software.aleen in photoshop krijg ik ze geopend !!!!
ik snap er niets van wie help mij van dit probleem af??????
groeten john _________________ canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
De software herkent de bestanden niet. Je moet je software dus up to date maken. Ik kan mij voorstellen dat irfanview sowieso geen raw-bestanden leest. Ga voor update van Canon software naar de Canon webiste, ik neem aan dat het daar moet staan.
Gefeliciteerd met je camera!
Posted: Mon 28 May 2007, 23:15 Post subject:
bedankt daan , bij mijn 20d kreeg ik de fotos te zien ook in raw gefotografeerd! maar bij de foto s van de 1dmark2n niet.
aleen de foutmeldingen.ik zal eens kijken,bedoel je de software v.d. camera????
groeten john. _________________ canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Posted: Mon 28 May 2007, 23:41 Post subject:
o ja ik krijg bij de canon eos viewer utility1.2 en de eos capture1.2 programma s ook nog de melding ;this image format is not suported.
john _________________ canon camera,s en canon glaswerk
Posted: Tue 29 May 2007, 7:28 Post subject:
Met de laatste versie van DPP moet het zeker lukken. Inderdaad even een update downloaden.
Voor Irfanview moet je waarschijnlijk een plugin downloaden.
Faststone ondersteunt geloof ik ook CR2 bestanden:
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Programma is gratis voor persoonlijk gebruik.
Posted: Tue 29 May 2007, 14:13 Post subject:
aad en buzz bedankt problemen zijn bijna op gelost door wat dowloads van de canon site voor opdate s,en dat andere programma werkt ook goed van faststone (dat gebruik ik nu i.p.v. ifranview)!
Posted: Tue 29 May 2007, 14:48 Post subject:
ik zal kijken bedankt phil.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum