Gender: Male Age: 47 Joined: 04 Oct 2004 Posts: 124 Location: Herkenbosch
Posted: Fri 01 Jun 2007, 8:33 Post subject: Zouweboezem / Purperreigers nog goed te doen?
Beste mensen,
ik heb niet de bedoeling weer een discussie uit te lokken maar toch even het volgende.
Wil komende zondag eindelijk eens richting Zouweboezem gaan. Mijn vraag is nu de volgende (indien gevoelig mag een pb-tje natuurlijk ook):
De plek weet ik ondertussen wel (dijk dus niet scherm), maar vliegen de vogels nog steeds af en aan en zijn ze dus redelijk te doen en 'niet te missen' of moet ik echt geluk hebben/uren wachten.
Verder zijn tips over de nabije omgeving altijd welkom (ook om gewon te vogelen). Bijvoorbeeld vanaf welke plek ongeveer zijn de zwarte sterns het beste te doen zonder van het pad af te gaan en zonder de kans op verstoring.
Overigens neem ik mn vriendin mee dus ..weet iemand ook een goede plek om in de avond iets te eten in de buurt?? ( _________________ Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
ik ben vorige week nog een uurtje geweest. Er vliegen nog steeds purperreigers af en aan. Het was een doordeweekse dag en er waren nog twee vogelaars/fotografen, die naar huis gingen.
Het beste is als je na 16:00 uur gaat, dan begint de zon te zakken en de Zouwe Boezem goed aan te lichten. Je hebt op de dijk een kleine parkeerinham waar je je auto veilig kunt neerzetten. Aan de overkant tussen een paar wilgen door is een goede kijkplek. Maar ook op nabij gelegen plaatsen langs de dijk zij ze zichtbaar.
Over een eetlokatie kan ik geen aanbeveling doen. Wellicht iets in Ameide, maar door de 'zondagsrust' kan het best gesloten zijn.
Veel succes! _________________ Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum