Gender: Male Age: 55 Joined: 16 Jan 2007 Posts: 112 Location: almelo
Posted: Mon 04 Jun 2007, 17:35 Post subject:
ik heb zelf ook de nikon afs 300 en vind dat de statiefbeugel die er orgineel op zit niet zo stevig.in eerste instantie dacht ik ook een Kirk-statiefbeugel te kopen,maar vind 160 euro ook een hoop geld.mocht er iemand zijn die een goedkoper adres weet dan hoor ik dat graag. _________________ canon 40d en canon 100-400 en
Feisol CT-3371 met HBN-Gimbal Head
Posted: Mon 04 Jun 2007, 20:21 Post subject: Kirk statiefbeugel
@ Mies: Dank je voor de tip.
@ Bert: Ik ben het deels helemaal met je eens. Ik vind het ook veel geld (plm. 175 euri incl. verzendkosten). Maar als ik denk aan alle onvergetelijke platen die ik vanwege onscherpte door het licht trillen van de originele beugel heb moeten deleten ... Heb 'm dus toch maar besteld.
Gender: Male Age: 55 Joined: 16 Jan 2007 Posts: 112 Location: almelo
Posted: Tue 05 Jun 2007, 6:29 Post subject:
ik hoor graag of de nieuwe beugel bevalt.mischien dat ik dan toch overstag ga.
gr bert _________________ canon 40d en canon 100-400 en
Feisol CT-3371 met HBN-Gimbal Head
Age: 55 Joined: 24 May 2005 Posts: 18 Location: Middelburg
Posted: Tue 05 Jun 2007, 12:51 Post subject:
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar goed. Het probleem van de te zwakke beugel is goed op te lossen door er iets tussen te klemmen. Ik geloof dat Manfrotto er een soort diabolo-vormige accessoire voor heeft. Met een beetje knutselwerk is zoiets natuurlijk ook goed zelf te maken. Ik heb een blokje gemaakt van hout en tochtstrip wat ik tussen de lens en de beugel kan klemmen. Het is zelfs nog mogelijk om de beugel te draaien maar dit gaat wel iets zwaarder. Ik heb het blokje met zwarte tape omwikkeld zodat het minder opvalt. Niet zo fraai als een Kirk-beugel, maar wel functioneel. In mijn PA staat een foto met tekening.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum