Gender: Male Age: 41 Joined: 20 Mar 2007 Posts: 93 Location: Rotterdam
Posted: Sun 17 Jun 2007, 16:51 Post subject: Fotograferen op Kreta
In Juli ga ik 2 weken op vakantie naar Kreta, plaatsje Anissaris. Uiteraard neem ik mijn fotoschietapparatuur mee. Zijn er gebieden/plekken op Kreta die ik echt moet zien als ik vogels wil fotograferen? En welke vogels kan ik daar aantreffen?
Ik heb ook al gegoogeld maar dat leverde weinig info op.
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Sun 17 Jun 2007, 19:46 Post subject:
De bergen! Je moet de bergen niet vergeten, daar zit gewoon veel, oa gieren , rotslijsters, alpenkraai, en veel klein grut, het Omalos-plateau op 1200m hoogte is een moetje (kun je gelijk de beroemde Samaria-kloof doen).
Meest voorkomend in het binnen land is de kleine zwartkop, deze kan je niet missen.
Het westen van Kreta is rustig en het ruigste, de noordkant daarvan (N-W) het groenst.
De spots zijn te veel om op te noemen maar ik heb erg veel gehad aan het boekje ‘A BIRDWATCHING GUIDE TO CRETE’ van Stephanie Coghlan.
Deze raad ik je ook aan om nog even te halen, bij bv de vogelbescherming.
Heel veel fotoplezier daar,
Groetjes,
Peter Grobben. _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum