Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Sat 30 Jun 2007, 23:32 Post subject: 30D Raw converter ??
Hallo allemaal,
Sinds enige dagen ben ik de gelukkige bezitter van nieuwe fotoapparatuur. Onder andere heb ik een nieuwe EOS 30D. Helaas kwam ik erachter dat de RAW bestanden van de 30D niet gelezen kunnen worden door het bij de 20D meegeleverde Eos Viewer Utility 1.2.1 (die beviel mij namelijk zeer goed). Bij de 30D wordt standaard Breeze Browser meegeleverd maar daar kan ik niet mee over weg. Hetzelfde geldt voor het (voor mij in ieder geval) al even wanstaltige Digital Photoprofessional.
Weet iemand of er een nieuwere versie bestaat van de EOS viewer utility die wel de CR2's van de 30D ondersteunt of dat er misschien een programma bestaat dat op dezelfde manier met de RAW's omgaat als EVU ?? De website van Canon bood geen uitkomst en ook via internet kon ik nog niks vinden.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Hier kun je in ieder geval de laatste versie van DPP downloaden (3.0.1)d ie ook al de MarkIII ondersteunt dus de 30d zal ook ondersteund worden.
Ik vond het in het begin ook een eigenaardig programma maar na wat workflow demos hier http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=386 gezien te hebben gebruik ik het een stuk vaker.
Kwaliteit is vaak beter dan camera raw van adobe of rawshooter essentials.
Ik heb ook onlangs een 30D aangeschaft en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ook de raw-viewer via Windows verkenner ondersteunt de 30 D niet. Nu gebruik ik Adobe Bridge. De viewer van Fast Stone heb ik ook, maar deze geeft naar mijn idee de beelden veelste scherp weer.
De Zoom Browser die je bij de camera krijgt, vindt ik ook lang zo prettig niet als de Eos Viewer utility die ik van de 20D gewend was.
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Sun 01 Jul 2007, 23:56 Post subject:
Iedereen bedankt voor de reacties.
@ Pauline: ik heb die demosntraties nog niet bekeken maar ben wel al iets verder dan eerst. Ik kan nu enigszins overweg met DPP maar het houdt nog niet over...
@ Buzzz3d: zoiets was ik inderdaad naar op zoek. Ik zal eens kijken of die update mijn problemen inderdaad oplost.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum