Posted: Wed 23 Feb 2005, 18:06 Post subject: Fotograferen vanuit schuiltent
Hallo Allemaal,
Zie geregeld foto's van jullie voorbij komen die vanuit schuiltentjes zijn gemaakt. Nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die tips kunnen geven voor het plaatsen van een schuiltent. Zelf heb ik een tent in de tuin staan, maar wil ook eens een ander locatie zoeken. Heb wel een keer in het duin gestaan (toestemming gevraagd), maar als dan de boswachter komt controleren gaat de lol er een beetje af. Daarbij kreeg ik toestemming voor 1 dag.
Adri Hoogendijk en Arie van den Hout hebben me al bruikbare tips gegeven, maar wellicht kunnen anderen hier ook nog iets over zeggen. Ben vooral benieuwd in de voorbereidingen die jullie treffen, zoals het bepalen van een geschikte plek (prive terrein?), toestemming etc..
Gender: Male Age: 35 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 92 Location: Hilversum (NH)
Posted: Wed 23 Feb 2005, 19:56 Post subject:
Eigenlijk een vraag waar ik ook al een tijdje mee rondloop.
Voor de minder bevoorrechte onder ons, en dan bedoel ik: niemand kennen met een privé terrein (of er zelf 1 hebben), ook heb ik zelf geen schuilhut maar ik kan goed met takken overweg dus dat is geen probleem
Dus als iemand tips heeft worden ze met open armen ontvangen.
Posted: Wed 23 Feb 2005, 20:11 Post subject: schuiltentjes
wat nog wel eens wekt op priveterreinen of terreinen waar een terreinbeheerder verantwoordelijk is met deze persoon kontakt opnemen, laat zien door bv fotomateriaal wat je doet en wat je evt kunt zodat men ziet dat je netjes te werk gaat , de natuur respecteert .
Geef daarbij bijvoorbeeld ook aan dat als je daar een tijdje je tentje mag neerzetten je de persoon op de hoogte houd of beloof hem of haar eventueel een mooie afdruk van je gemaakte foto.
Het lukt natuurlijk niet altijd maar het is het proberen zeker waard, een tentje zomaar ergens neerzetten heeft naar mijn mening niet zo heel veel zin, eerst een aantal keren observeren vanuit auto of verderop met verrekijker zodat je al een beetje weet wat je verwachten kunt. _________________ canon eos 1d mark III en glaasjes van 10 mm tot en met 500 mm +coverters, allen van Canon
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum