Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Luxemburg

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 29 Jun 2007, 14:45    Post subject: Luxemburg
Op BP/NP vind je haast niets over Luxemburg. Het landschapsbeeld is mij wel bekend maar....
Deze zomer ga ik twee weken naar dit land en wil weten van jullie waar je plaatsen/gebieden hebt waar je grote kans maakt op vogels. Het maakt niet uit welke soorten.

B.v.d.

Groet, Tim

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Jun 2007, 15:04    Post subject:
Ben in juli 2000 in dit leuke landje geweest in de omgeving van Vianden. In een snelstromend beekje bij het plaatsje Brandenbourg heb ik mijn eerste waterspreeuwen en grote gele kwikstaarten in mijn leven gezien. Denk dat dit soort beekjes op vele plekken in het land aanwezig zijn. Verder kom je in de bossen daar de nodige middelste bonte spechten tegen. In het agrarische gebied grauwe gors en grauwe klauwier als hoogtepunten. Als ik nog tijd heb kijk ik in het weekend nog mijn oude logboek voor je na...

Last edited by Joep Tomlow on Sun 08 Jul 2007, 13:00; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Fri 29 Jun 2007, 16:35    Post subject:
Ik ben hier ook erg geinteresseerd in, mag voor mij zelfs ook zoogdieren zijn. Ik ga in de buurt van Deiffelt.

http://www.agfoto.nl
Back to top
Reply with quote

Tim

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 29 Jun 2007, 17:04    Post subject:
Ik ga naar Mersch. Tussen Mersch en Luxemburg stad bevindt zich een heel mooi beukenbos.
Grote gele kwikstaarten en waterspreeuwen lijken mij mooie vogels om eens te benaderen. Bedankt tot zo ver.

Tim

Marcel van Kammen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Jun 2007, 22:06    Post subject:
Ik ben vroeger regelmatig naar Luxemburg geweest. Ik zal ook eens nakijken welke plaats dat was. In de omgeving van onze camping zaten veel Geelgors,Grauwe Klauwier,Klapekster,Wielewaal,Bosuil. Op de rustige landweggetjes dicht bij oude ruine zagen wij destijds Ortolaan en Girlgors. In de bossen veel Groene Specht,Zwarte Specht,Kuifmees e.d en mijn vader zag 2 keer een Draaihals net buiten de bossen. Bij de beekjes inderdaad veel Waterspreeuwen, Grote Gele Kwikstaart. Ik vind Luxemburg een prachtig landje,en qua vogels vond ik het ook uitermate geschikt. Ook veel Rode Wouwen hebben we er gezien.

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Joep Tomlow

PostPosted: Sun 08 Jul 2007, 12:55    Post subject:
Ik heb nog eens in het logboek gezocht, ik verbleef destijds op een camping bij het plaatsje Fouhren; in een nabijgelegen dal genaamd Schmuelschent zag ik dus de genoemde grauwe gors en grauwe klauwier. Verder zag ik in de bossen bij het genoemde dal en de bossen Houwald en Grousseboesch (leuk taaltje dat Luxemburgs!) de middelste bonte spechten. De enige rode wouw die ik zag was op terugweg in België boven de E42 nabij St. Vith, ben ze denk ik gewoon misgelopen in Luxemburg...

Als tip bij de waterspreeuw geldt dat je echt een snelstromende beek van ca. 0,5 tot 1 m diep met liefst veel rotsen/stenen in het water moet zoeken, meestal vind je ze wel bij de heuvels. Langzaamstromende beekjes leverde bij mij toen geen waterspreeuw op (heb toen enkele dagen moeten zoeken, kostbare tijd dus...).

Hopelijk heb je er wat aan!

Andrew George

PostPosted: Mon 09 Jul 2007, 15:43    Post subject:
Dank voor de tips Marcel en Joep, we maken het beste ervan en hopelijk kan ik nog iets plaatsen ter zijner tijd...

Gr., Andrew

http://www.agfoto.nl
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum