Gender: Female Age: 74 Joined: 15 May 2007 Posts: 53 Location: De Panne
Posted: Sun 15 Jul 2007, 8:30 Post subject: Defekt aan Canon 20 D.
Gisteren was ik bezig met opnames te maken op statief en ineens kreeg ik een foutmelding Err 99, de spiegel blijft de hele tijd open en toe klappen met of zonder lens. Het eerste wat ik gedaan heb is met een andere batterij proberen maar was idem. In de instructiehandleiding p153 staat dat die fout kan optreden als men een lens van een ander merk gebruikt of de camera of de lens niet correct werkt. Ik heb nog nooit een lens of batterij van ander merk gebruikt.
Iemand ervaring met zelfde foutmelding? Wat moet hiermee?
Ik vertrek begin augustus naar Frankrijk voor fotografieworkshop gedurende een week met Bas Meelker, hiermee natuurlijk groot probleem!
Dank
Martine _________________ Canon EOS-1 D Mark IV, EOS- 5 D Mark II en III. Canon lenzen van 17 tot 500 mm, Speedlite 580 EX, Gitzo statief,
welkom: http://www.natuurinbeeld.be
Hallo Martine, ik heb hetzelfde defect gehad, eind april 2006. De spiegel bleef maar klappen, zelfs als de camera op Off stond (batterijen er nog in). Ik heb mijn camera ter reparatie aangeboden. Het duurde 5 weken voor ik hem terug had, reparatiekosten ongeveer 250 euro. De gehele unit moest vervangen worden.
Nog één keer daarna heb ik hetzelfde meegemaakt, heel erg snel camera uit en de batterijen eruit. Dit was voldoende en daarna nooit meer deze storing gehad.
Hopelijk was jouw storing eenmaling en kan je beginm augustus MET camera naar Frankrijk. Zo niet, dan helaas voor je ter reparatie aanbieden en misschien heb je een camera achter de hand (ik had het niet en heb toen een tijd niet kunnen fotograferen).
Groetjes Els
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Sun 15 Jul 2007, 10:37 Post subject:
Als je de camera wegbrengt naar ETB moet je er op rekenen dat het een behoorlijke tijd duurt voordat hij weer terug is dit heeft (deels) met de vakantieperiode te maken. Als je de camera zelf wegbrengt kan je vragen of je een vervangende camera mee kunt krijgen, als ze die op voorraad hebben is dat geen probleem.
Succes !!
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum