Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Fri 20 Jul 2007, 9:38 Post subject:
Oei, ik verschiet dat Fritz Polking maar ietsje ouder is dan ikzelf, ik had er ooit eens contact mee in de vorige eeuw over meeuwenfoto's... het was een kunstenaar!
Groet
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Gender: Male Age: 60 Joined: 14 Mar 2005 Posts: 61 Location: Eindhoven
Posted: Fri 20 Jul 2007, 21:09 Post subject: Fritz Polking overleden
Fritz Poelking was een van de eerste echte grondleggers van de moderne natuurfotografie.
Niet zo maar iemand, maar een instituut!
Hij was en is voor vele europese natuurfotografen een voorbeeld.
Talloze boeken en vele publicaties staan op zijn naam.
Een van zijn beroemdste foto's is een landende galapagosbuizerd op een reuzeschildpad.
Ook is hij oprichter van Naturfoto (vroeger Fotografie Draussen en daarvoor Tier und Naturfotografie).
Op zijn website staan vele interessante artikelen en tips & trucks over natuurfotografie.
Heel opmerkelijk was dat Fritz Poelking alle kennis wilde delen.
Tot aan zijn dood heeft hij gefotografeerd met een passie om jaloers op te zijn.
Twee jaar geleden troffen we hem samen met zijn vrouw Gisela tijdens de kraanvogel trek in voormalig oost Duitsland.
Wat een "eer"om met de meester samen te fotograferen.
En 's avonds in zijn blokhut heeft hij twee boeken gesigneerd voor me.
Ik zal er voortaan anders naar kijken.... _________________ Diverse Canon apparatuur, schuiltentjes en vaste hutten. Verder allerlei zaken voor natuurfotografen die ik in het veld test.
Wow, dat doet pijn, de meester is niet meer, hij was een grondlegger/voorbeeld voor vele nu bekende fotografen, daarbij was het nog een hele sympatieke vent ..
Vele boeken heeft hij op zijn naam staan en heel veel prijzen gewonnen en inderdaad hij maakte nergens een geheim van en wilde al z'n kennis met andere delen..
Een groot man is niet meer, en dan pas 71 jaar, pfff das toch minstens (minstens) 10/15 jaar te vroeg..
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum