Gender: Male Age: 51 Joined: 30 May 2004 Posts: 15 Location: Ootmarsum
Posted: Wed 01 Aug 2007, 6:34 Post subject: camping naast natuurgebied
Hallo Allemaal,
Wie weet in zuid Frankrijk een camping welke dicht naast een natuurgebied ligt? Wij hebben twee kinderen dus de camping moet ook voor kinderen voldoende te bieden hebben.
Twee jaar terug was ik in Noord Spanje op de camping Nautic Almata welke direct naast het natuurpark "Aiguamolls de l'Emporda" gelegen is.
Ideaal om 'smorgens vogels te kijken en te fotograferen en tegen het ontbijt weer terug te zijn. Ook 'savonds vaak de gelegenheid gehad om er te vogelen en te fotograferen.
Hopelijk hebben jullie een aantal goede tips voor mij?
Met vriendelijke groet,
Robert _________________ Canon EOS R7 + Canon 300mm/f4 L USM IS, 1.4 tc Canon RF 200-800mm
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 01 Aug 2007, 8:15 Post subject:
Stelling: in Frankrijk zit je nergens ver van een natuurgebied.
Te Remoulins tussen Avignon en Nimes, direct naast de romeinse Pont du Gard, ligt camping municipal La Sousta. Ik heb hier op het campingterrein wielewaal en ijsvogel (laatste slecht) gefotografeerd. Vlak buiten het campingterrein (300 m) bevers en bijeneters. Veel beter dan dat kan ik mij niet voorstellen.
De natuur op deze camping (pijnbomen-bos) is eigenlijk mooier dan in de omgeving... Met de auto kun je wel naar leuke wandelingen, maar fietsen vanaf de camping heb je snel gezien (na zo'n 3 tochten) tenzij je meer dan 50 km per dag gaat doen. Voor jonge kinderen zijn er speeltoestellen, een zwembadje en heuveltjes met bomen voor verstoppen en om door te rennen. Leuke steden Nimes en Avignon beide ca 30km.
Verder is er in Les Saintes Maries de la Mer Camping La Brise, direct aan de camargue en de Digue en aan het strand.
Ten oosten van Arles zijn de alpilles, met er rondomheen diverse campings. In de Cevennen campings zat, Ardeche campings zat, Drome campings zat, Sisteron ... , Gap .... etc. etc. etc.
Let wel: ik ga niet naar Zuid-Frankrijk in het hoofdseizoen, maar in mei. Voorbeeld, van de 1400 plaatsen van camping La Brise zijn er in mei zo'n 100 bezet. Dan is de camping erg fijn... juni en september zijn ook prima.
Gender: Male Age: 62 Joined: 09 Aug 2004 Posts: 20 Location: SIBCULO
Posted: Wed 01 Aug 2007, 20:36 Post subject:
Als je op hele korte termijn wilt gaan, kon het wel eens moeilijk
worden om een plek te krijgen. Wij zijn net terug van een week
Cevennen. Het was bij diverse campings niet mogelijk om een
geschikte plek te krijgen voor een tweede week. In de Camargue
was het helemaal al niet te doen (tenzij je pal in de zon wilt staan
met je tent/caravan bij 37 graden). _________________ Canon EOS-7D met diverse objectieven van 15 mm t/m 500 mm.
http://www.woltervandijk.nl
Gender: Male Age: 51 Joined: 30 May 2004 Posts: 15 Location: Ootmarsum
Posted: Wed 01 Aug 2007, 21:18 Post subject:
Hallo Wolter,
Nee, ik ben alweer bezig voor volgend jaar. Ik wil er juist vroeg bij zijn i.v.m mijn wensenlijstje. Ook jij moet nog weten hoe ideaal het was om direct vanaf de camping naar geschikte plaatsen te gaan om te fotograferen in Aiguamolls de l'Emporda. Heb toen ook nog wat tips van jou gekregen.
Alleen is het nu zo dat ik nu een camping moet hebben die ook geschikt is voor jonge kinderen in de leeftijd van 1 tot 3 jaar.
Als je leuke campings weet hoor ik het graag
Hoe was de Cevennen? Nog veel roofvogels gezien?
Groet,
Robert _________________ Canon EOS R7 + Canon 300mm/f4 L USM IS, 1.4 tc Canon RF 200-800mm
Gender: Male Age: 62 Joined: 09 Aug 2004 Posts: 20 Location: SIBCULO
Posted: Thu 02 Aug 2007, 13:40 Post subject:
Moi Robert,
Nee, ik heb geen campings gevonden vergelijkbaar met die in
de Aiguamolls. De Gorges is een groot natuurgebied met veel
campings, maar ik heb alles met de auto gedaan.
Weinig roofvogels gezien, behalve gieren dan
Wel Buizerd, Torenvalk, Sperwer en Slangenarend gezien. _________________ Canon EOS-7D met diverse objectieven van 15 mm t/m 500 mm.
http://www.woltervandijk.nl
Posted: Fri 03 Aug 2007, 18:36 Post subject:
Als je in mei gaat moet je wel even kijken of de camping open is. Wij kwamen dit jaar in de tweede week van mei op de bovengenoemde camping in Aiguamolls de l'Emporda maar die was nog niet open! We zijn toen naar Empuriabrava gegaan, maar pas de tweede bezochte camping was open. Daar zaten dan wel weer Monniksparkieten op de camping (exoten ,maar toch...)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum