Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

wie kan me helpen voor keuze statief
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 21:34    Post subject:
Very Happy je kan hem rechtstreeks bij de fabrikant bestellen en betalen met paypal werkt als een trein heb hem driedagen geleden besteld en als het goed is komt hij morgen binnen heb ook gewoon garantie is dus heel goed geregeld en dat met de lage dollarkoers
Gr Ruud
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 21:46    Post subject:
Moet je dan geen invoerrechten betalen, en binnen 4 dagen? zo snel.

madruud1

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 11:44    Post subject:
Hoi Eric
dat kan ik je nog niet vertellen maar dat hoor je zodra hij binnen is en dat is hij op dit moment nog niet je krijgt zo trecenr dankijn je zien waar hij zich bevind en dat was eergisteren op schiphol dus ik hoop dat hij vandaag binnen is dan kan ik hem van het weekend testen
maar eigelijk hoef dat niet want ik hoor alleen maar goede berichten over het statief
Gr Ruud
word vervolgd
Back to top
Reply with quote

Jeroenski
Guest

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 17:43    Post subject:
Hi Eric,

Ik heb de Feisol CT 3371 en hij koste me destijds (en ik denk nu nog) 329 Dollar. Al met al kwam er wat verzendkosten en invoerrecht bij en had ik hem binnen 4 dagen in huis. Het geheel heeft me in Euro's ongeveer 350.- euro gekost, inclusief tas en wat imbussleutels etc.

Als je nog andere alternatieven zou willen is wellicht Benro een goed alternatief. Je kunt deze statieven bij Hong Sien Kwee kopen in Hong Kong, en het is ook mooi spul. Ik kan je over de kwaliteit niet zo heel veel vertellen, en weet dus niet of de Benro's ook poten op luchtdruk hebben net als de Feisol, maar ik denk dat je daar ook voor een goede prijs kan slagen.

Het e-mail adres van Hong Sien is: hongsien64@yahoo.com en je kunt hem gewoon in het Nederlands mailen. Ik heb al diverse lenzen bij hem gekocht en ben zeer over hem te spreken! Hij verkoopt ook de Kangrinpoche NB-1a balhoofden die een hele goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben en waar ik ook al erg lang plezier van heb. Een goedkoper alternatief voor de Kangrinpoche balhoofden is een balhoofd van Benro (bijvoorbeeld de Benro KS-2), en deze kan je ook via Hong Sien kopen. Als je over dit alles meer wilt weten moet je me anders maar even een PB sturen.

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 18:10    Post subject:
Ik heb hem net besteld voor 319 Dollar, dus ook de CT 3371. Dus ik wacht met spanning.
Jeroen ik zag dat je ook een natuurcursus fotografie geeft, en ook speciaal macro fotografie, en ik zie bij je foto uitrusting geen macro lens staan, werk je dan alleen met tussen ringen.
En ik heb de advertentie gezien van hong sien, de Kangrinpoche Ballhead waar kan ik dat mee vergelijken. (Arca Swiss Monoball B1 + Schnellspann FL) Ik ga nu een domme vraag stellen, plaats je de ballhead op het statief en dan een klein plaatje op de kamera, dat het geheel een snelkoppeling word.

En Ruud ik hoor wel van je hoe veel invoerrechten je moet betalen, en natuurlijk hoe die bevalt.

Last edited by eric vd eijk on Thu 09 Aug 2007, 19:39; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Jeroenski
Guest

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 19:34    Post subject:
Hi Eric,

Gefeliciteerd met de aanschaf van je Feisol statief! Daar ga je zeker geen spijt van krijgen!

Ik geef inderdaad alweer een aantal jaar workshops Natuurfotografie, Macro-fotografie en prive-workshops aan huis in Digitale Nabewerking. De Macro lenzen staan er hier niet bij anders wordt het zo'n lange lijst. Ik werk met name met de Sigma 150mm F2.8 en met een omgekeerde Canon 50mm F1.8. Daarnaast gebruik ik ook nog wel eens mijn tussenringen op een 70-200mm F2.8 of op mijn 200mm F2.8 vast brandpunt.
Dit laatste doe ik vooral bij moeilijk te benaderen soorten en soorten die nieuw zijn voor me en waar ik niet direct bovenop spring met de macro lens.

Mocht je ooit deel willen nemen aan een van de workshops dan ben je van harte welkom!

Suuc6 met je nieuwe statief!

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 19:43    Post subject:
Jeroen,

En ik heb de advertentie gezien van hong sien, de Kangrinpoche Ballhead waar kan ik dat mee vergelijken. (Arca Swiss Monoball B1 + Schnellspann FL) Ik ga nu een domme vraag stellen, plaats je de ballhead op het statief en dan een klein plaatje op de kamera, dat het geheel een snelkoppeling word.
En de Wimberley Sidekick is dat de sk100, en past dat allemaal op elkaar van div merken, en heb nu een heel simpel gebeuren n.l de 234RC Monopod quick plate tilt head. Ik neem aan dat je Sidekick alleen gebruikt voor de 500 mm lens, en de Kangrinpoche Ballhead voor de gewone lezen, bv portret fotografie. En dat je de Sidekick koppeld aan de Kangrinpoche Ballhead.
Misschien heb ik het helemaal mis. Sad

Jeroenski
Guest

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 20:08    Post subject:
Hi Eric,

Het klopt inderdaad wat je suggereert. De Kangrinpoche NB 1a kan je met het grootste Arca Swiss balhoofd vergelijken, hoewel hij eigenlijk qua make nog meer op de grootste Markins lijkt zag ik pas.

Het balhoofd schroef je gewoon direct op je statief en bij het balhoofd zit een snelkoppelingsplaat die je aan je lens-statiefgondel bevestigd. Als je een Wimberley Sidekick erbij koopt (zoals ik gebruik), dan past deze snelkoppelingsplaat ook in de Sidekick. Het voordeel van de Sidekick vindt ik vooral dat je hem ook snel los kan halen uit je balhoofd, en zo je balhoofd ook kan gebruiken voor je kleinere lenzen of e.v.t macro-werk.

De Wimberley Sidekick kan je e.v.t bestellen bij www.naturescapes.net in hun online winkel (fantastisch forum trouwens!!). Deze past gewoon in de snelkoppeling van je balhoofd. Ik hoorde pas van iemand dat er wellicht op e-bay kopieen van de Wimberley Sidekick verkocht worden tegen een aantrekkelijker tarief, dus hier zou je ook nog eens voor kunnen kijken.

Wanneer je een volledige Wimberley Head zou aanschaffen heb je geen balhoofd meer nodig, maar dan kan je ook niet even snel loskoppelen en je gewone balhoofd gebruiken, vandaar dat de Sidekick voor mij de beste optie is.

Suuc6!

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 20:54    Post subject:
Jeroen nog een vraagje over de balhoofd, kwa kwaliteit is dan de Kangrinpoche beter als de Benro , trouwens de Benro is ook in nederland te verkrijgen, zelfs voor de zelfde prijs als in Hong Kong.
En die snelkoppelingsplaatjes zijn die ook los te koop, van bv een ander merk, stel ik wil later nog een snelkoppelingsplaatje erbij, zit ik dan aan merk gebonden.
Pfffffffff, ik vraag wel veel he.
Ben wel heel blij dat jullie veel reageren en hulp bieden.
Die cursus die je geeft is 10 personen niet te veel, en als het slecht weer is ga je dan toch naar buiten.

peter wijn

PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 20:56    Post subject:
die koppelingsplaatjes voor lens en camera willen wel eens niet goedkoop zijn. (orde grootte 60 euro).
Wa-kost-da in hongkong?
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 21:10    Post subject:
Quote:
En die snelkoppelingsplaatjes zijn die ook los te koop, van bv een ander merk, stel ik wil later nog een snelkoppelingsplaatje erbij, zit ik dan aan merk gebonden.

Normaal gesproken is alles los te koop. Echter sommige snelwisselsystemen zijn merkgebonden (b.v. Gitzo en Manfrotto, beide met ook weer binnen het merk nog verschillende systemen) echter Wimberly, Arca-Swiss, Markins, RRS, Kirk en vele andere merken gebruiken een acra-style (van Arca-Swiss) systeem. Dit systeem is merkonafhankelijk uitwisselbaar. Voor mijn lens heb ik een vervangende lensvoet gekocht die een arca-style gravure heeft waardoor ik geen aparte snelkoppelingsplaat nodig heb.

Michel
Reply with quote

Jeroenski
Guest

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 8:12    Post subject:
Mies heeft gelijk, de kopplingsplaten in Arca-stijl (welke ook bij het Kangrinpoche en Benro balhoofd worden geleverd) zijn allemaal gelijk en uitwisselbaar.

Zo'n arca stijl snelkoppelingsplaat kost je in Hong Kong zo'n 20.- euro. Aanzienlijk voordeliger dus.Je krijgt er altijd een bij je balhoofd, maar ze zijn ook los verkrijgbaar.

Wat betreft het balhoofd is het Kangrinpoche aanzienlijk beter als de Benro (maar ook iets duurder).Bij de Kangrinpoche heb je veel minder kans op speling op de panning-plate bij gebruik met een Wimberley Sidelick en een 500mm lens.

Voor wat betreft mijn cursus is 10 personen het maximum aantal deelnemers. Zo kan ik iedereen voldoende aandacht geven en gaat er niemand met vragen 's avonds naar huis.Soms is de groep ook kleiner.

Een groot deel van de workshop wordt binnen gegeven en als het slecht weer is dan gaan we of tussen de buien door naar buiten of we fotograferen onder een overdekt gedeelte.

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

Jeroenski
Guest

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 8:43    Post subject:
Hi Eric,

Mocht jij (of iemand anders op dit forum) toevallig inetresse hebben in de workshop natuurfotografie, dan heb ik op 18 Augustus a.s nog een plekje vrij i.v.m 2 uitvallers!
Wacht in dat geval niet te lang met aanmelden aangezien de workshops altijd erg snel vol zitten.

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 9:48    Post subject:
Jeroen ik moet helaas overwerken op zaterdag 18 aug. ma 20 aug zou wel kunnen, maar je geeft zeker alleen een workshop op zaterdagen.

Jeroenski
Guest

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 10:48    Post subject:
Ik geef de workshops inderdaad alleen op zaterdagen.

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 10:56    Post subject:
ja dat idee had ik al, ik heb het momenteel druk op werk dus moet even kijken wanneer ik kan, je zal niet elke zaterdag een workshop geven denk ik.
Trouwens ben net een mail aan het sturen naar Hong Kong, dus ik volg je aanbevelingen.

Idergeval bedankt voor je tips,

Eric

Jeroenski
Guest

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 12:01    Post subject:
Graag gedaan!

Als je op de hoogte gehouden wilt worden van wanneer de workshops plaatsvinden moet je me maar even een prive bericht sturen, dan kan ik jde t.z.t de nieuwe data doormailen.

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Fri 10 Aug 2007, 15:55    Post subject:
[Offtopic]

Jeroenski wrote:
wanneer de workshops plaatsvinden

Hallo Jeroen,

*Waar* worden jouw workshops doorgaans gehouden? Ik kan dat nl. nergens terugvinden, ook niet op jouw website.

Groet, Joop

[/Offtopic]
Back to top
Reply with quote

madruud1

PostPosted: Fri 17 Aug 2007, 19:11    Post subject:
hij is binnen helaas wel voor de eerste keer invoerrechten betalen helaas maar als ik zie wat ik al vrij heb binnen gehaald dan valt het wel mee
ben er heel blij en gelukkig mee
nu nog in de praktijk proberen
Ruud
Back to top
Reply with quote

mattbirdwatcher

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Aug 2007, 22:02    Post subject: Benro
beste Eric

misschien heb je al meer dan genoeg antwoord gekregen, maar zelf heb ik onlangs een 500 mm canon lens aangeschaft, en ik gebruik een wimberleyhead en Benro statief. Een "echt" wimberley head is bijna onmisbaar als je vogels in vlucht wil fotograferen! (naar mijn idee althans). Het benro statief lijkt verdacht veel op een Gitzo maar is iets goedkoper. Alles bij elkaar kan ik het net ronddragen...

succes!
Back to top
Reply with quote

eric vd eijk

PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 6:37    Post subject:
ik heb net binnen de Feisol CT-3371 uit taiwan en de Kangrinpoche Ballhead uit Hong Kong, en een Benro plaat voor onder de kamera, dus ik ben voorzien, moet alleen alles nog proberen. maar iedergeval bedankt voor de reactie.

Eric

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum