Posted: Sat 25 Aug 2007, 19:24 Post subject: op zoek naar een scope
Hallo,
ik ben op zoek naar een scope, maar mijn budget is niet toereikend voor de swarovski's en de zeissen. Wie kan mij een scope aanraden die niet te duur is (aan welke merken moet ik denken) en die toch (relatief...) scherp beeld geeft met mooi contrast?
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Sat 25 Aug 2007, 19:59 Post subject:
Probeer eens een pentax PF-80ED. De body is zeer betaalbaar. Eventueel kun je er eerst een goedkoop zoom oculair in plaatsen. Heeft namelijk een standaard 1,25" aansluiting, bekend uit de wereld van de astronomie. Daar heb je dus een gigantisch aanbod in en 2e hands goed te vinden.
Uiteindelijk zou ik dan toch voor de pentax SMC zoom gaan. Wordt ook wel 's werelds beste productie 1,25" zoom oculair genoemd. Test de setup voor aanschaf. 'kijkgenot' is altijd nog iets persoonlijks.
Als je deze combinatie naast een swaro zet dan zou je nog wel eens kunnen schrikken..... _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum