Posted: Thu 30 Aug 2007, 14:41 Post subject: Digiscoping met optolyth TBS 80 en EOS 350D
Hallo iedereen,
Mijn naam is Peter en ik ben nieuw op dit forum.
Laat ik mezelf even kort voorstellen. Al sinds mijn prille jeugd ben ik gebeten door de natuur. Met de komst van de digitale fotografie ging er een nieuwe wereld voor mij open. Niet alleen kon ik nu de natuur beleven maar ook foto's nemen.
Mijn allereerste toestel was een nikon coolpix 3500 (gekocht in 2004); dit toestel was ongelooflijk gebruiksvriendelijk en de draaibare lens was zeer handig vooral bij macro fotografie. Het grote nadeel was dat het toestel zich eigenlijk enkel leende voor macrofotografie; ook verstreek er ongelooflijk veel tijd bij het inschakelen van het toestel en het nemen van de eerste foto (soms wel meer dan 30 s !!)
Eind vorig jaar heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en besloten een spiegelreflex aan te kopen; de CANON EOS 350D, deze samen met de TAMRON zoomlens 70 - 300mm. Man man man...al die nieuwe mogelijkheden en close-ups...gewoonweg super
Nu kom ik dan eindelijk tot mijn vraag:
enkele maanden terug heb ik een tweedehands optolyth TBS 80 op de kop kunnen tikken en natuurlijk wil ik nu gaan digiscopen maar...nu blijkt dat voornamelijk compact digitale toestellen gebruikt worden om te digiscopen...
Kan ik digiscopen met mijn EOS 350D? Zoja wat heb ik dan nodig en waar kan ik deze (zo goedkoop mogelijk) vinden?
Aan allen die mij kunnen helpen: Dank bij voorbaat!!!
Gender: Male Age: 49 Joined: 30 May 2005 Posts: 1 Location: Lokeren/België
Posted: Fri 31 Aug 2007, 9:47 Post subject:
Ik weet dat er een foto adapter bestaat van Optolyth: Zie hier
Ik ken echter niemand die dit gebruikt dus over de kwaliteit van de foto's op een dergelijke manier genomen kan ik je niet verder helpen. Zal in elk geval (heel) veel minder zijn ivgm foto's genomen met 'echte' tele-objectieven.
Is je Optolyth telescoop een gewone TBS 80 of een TBS 80 HDF (High Definition Fluorite)? Deze laatste is iets scherper en helderder van beeld dan de gewone TBS 80.
Ik weet dat er een foto adapter bestaat van Optolyth
Op deze manier is er eigenlijk geen sprake meer van digiscopen. Kenmerk van digiscopen is dat je foto's maakt met het objectief van de camera door het oculair van de telescoop. Deze fotadapter vervangt zowel het objectief als het oculair.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum