Gender: Male Age: 40 Joined: 10 Feb 2004 Posts: 84 Location: Amsterdam
Posted: Thu 17 Mar 2005, 18:24 Post subject: Schuilhutje maken
Hallo.
Ik heb vandaag een stuk groen legerstof gekocht van 2 bij 2 meter...
Nu ben ik van plan er een soort schuilhutje achtig iets van te maken. Zodat ik er onder kan zitten om te fotograferen..... Nu dacht ik zelf iets van 4 stokken in de grond steken en daar het doek over heen gooien met een gat erin voor de lens.. maar ik denk niet dat dat helemaal super gaat werken... Daarom vraag ik jullie advies hoe ik met weinig geld een simpel hutje kan maken.... Oja het is voor het fotograferen van ijsvogels... Heb een leuk paartje ondekt die vollop aan het balsten zijn
Ik hoop dat jullie iets weten voor me. _________________ Voorheen: Firecow
Posted: Thu 17 Mar 2005, 19:22 Post subject: schuilhut maken
Hoi Remco?
Ik heb pas geleden iets dergelijks gemaakt . Ik heb vier bezemstelen gekocht en daar bovenin schoefogen gedraaid. vervolgens bij elkaar gebonden met een stevig stuk waslijn. Daarna zet je het frame op en gaat er in zitten. Je weet dan hoever de poten uit elkaar moeten staan, als je op je stoeltje zit. Stof er tegenaan en vastslaan met kopspijkertjes. Achterkant half dicht slaan. Ik heb er zelf dan nog een camouflagedoek overheen. Werkt perfect..
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Mon 28 Mar 2005, 15:45 Post subject:
Ik heb het zo gedaan:
Ik heb twee stokken van een koepeltentje genomen. Dit zijn van die inklapbare flexible fiber stokjes van naar ik schat een meter of 5 lang.
Deze steek ik kruislings in de grond net zoals je dat met het opzetten van een koepeltentje doet.
Daaroverheen gaat een, inderdaad door mijn moeder (dank je mams!) in elkaar gedraaide lap stof overheen. Dit is camouflacestof en beslist geen -net!!!! Het is van die stof waar de stoere legerkerels in lopen en waarvan sommige moeders soldatenkleding voor de kids maken. Ik kocht het op de Rijssense lapjesmarkt. (niet goedkoop trouwens)
Daar zijn op oog- cq statiefhoogte twee kijkgaten ingemaakt die weer met een stukje fijnmazig groen net afgedekt worden. Hier steek je de lens door.
Posted: Tue 29 Mar 2005, 15:37 Post subject:
Voor diegene die geen handige moeders hebben, kijk eens op de volgende site. Je kan daar tentjes op maat en naar eigen idee laten maken.
Prijzen weet ik niet maar dat is daar wel op te vragen.
Zie: www.thoraltrading.nl
Email: info@thoraltrading.nl _________________ Canon 40D + Sigma 150-500mm F 5-6.3 APO DG OS
Het meeste spul daar vind ik erg duur, behalve dan die "Porch mat".
http://www.powerplusbivvies.co.uk/images/sml/porchmat.jpg
Een goedkope tent met een opening voorin als enige probleem, maar daar kun je wel een andere stof overeen hangen. Misschien ga ik deze wel een keer kopen, lijkt me toch wel handig. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Tue 29 Mar 2005, 19:44 Post subject:
Veel lastiger is de bodem die deze tent heeft. In de meeste gevallen zit je op slechte ondergrond waarbij je je stoeltje een gedeelte de grond in moet kunnen drukken. Dat gaat hier dus niet lukken helaas.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum