Han Bouwmeester wrote: |
Het is nog net een paar dagen te vroeg maar ik ga met een goed alternatief voor de wimberleykop komen. Het is een systeem gelijkend op de wimberley maar dan voor ongeveer 350 euro; inclusief compleet snelkoppeling systeem. Nader bericht volgt nog. |
Peter Overbosch wrote: |
De Wimberley Head - niet de sidekick - is de beste oplossing. Wij hebben zowel de oude WH als de nieuwe en de Sidekick, maar de nieuwe WH is duidelijk de beste keus. Overweeg ook de Really Right Stuff vervangingsvoet voor de 500mm, die direct aansluit op de WH. Niet goedkoop allemaal, wel uitstekend spul.
Groet, Peter |
Doodles wrote: |
De combi heeft wat mij betreft slechts één nadeel en dat is dat het tracken van bewegende onderwerpen niet soepel, en zelfs eerder horkerig, gaat. |
JDoest wrote: |
Dit ligt vooral aan je balhoofd (welk balhoofd gebruik je?). Met het nieuwe RRS balhoofd (BH-55) zou het pannen geen probleem moeten zijn. Ikzelf gebruik een Markins...en da's idd een ramp. Binnenkort maar 'ns vervangen. |
Jeroenski wrote: |
Het voordeel van de Sidekick t.o.v de grotere broer van Wimberley vind ik vooral dat je hem er snel af kan koppelen en een "traditioneel" balhoofd over houdt voor bijvoorbeeld Macrofotografie,daar waar je bij de volledige Wimberley hem gelijk op je statief monteert en een tweede statief mee moet sjouwen als je ergens een mooie libel voorbij ziet komen..(bijvoorbeeld) |
Quote: |
Han Bouwmeester schreef:
Het is nog net een paar dagen te vroeg maar ik ga met een goed alternatief voor de wimberleykop komen. Het is een systeem gelijkend op de wimberley maar dan voor ongeveer 350 euro; inclusief compleet snelkoppeling systeem. Nader bericht volgt nog. Ik volg de berichtgeving op de voet. Ben erg benieuwd ! |
RJS Images wrote: |
Feisol CT-3471 statief (154 cm/12 kg.) € 400,00
Goed doch niet alle delen zijn stootbestendig |
Quote: |
Wat bedoel je met "niet alle delen zijn stootbestendig" ? |
Benster wrote: |
Ik heb sinds een aantal weken een Gitzo 1548 statief met Manfrotto 393 schommelkop.
Werkt perfect, Max hoogte moet ik op mijn tenen gaan staan (ik ben 1,75m), en tot 15 kg Staat als een huis en weegt alles bij elkaar 4.5 kg groet, Ben. |