Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Wie heeft ervaring met een vanguard telescoop?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 28 Mar 2005, 15:48    Post subject: Wie heeft ervaring met een vanguard telescoop?
Ik weet dat het geen topmerk is maar de kas is momenteel niet dermate gespekt dat ik voor een eerste klas telescoop kan gaan.
Wie heeft er ervaring met de vanguard 15-45 x 60 mm telescoop?
Niet onmiddelijk voor het digiscopen maar er zit wel een fotoadapter bij.
Ik lees het graag van jullie; ook als het negatief is.

Groeten,
Han Bouwmeester
Reply with quote

sendendanceman

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 04 Apr 2005, 11:04    Post subject:
Hallo xenix

Toevallig heb ik dit weekend een vanguard telescoop getest dit was de vanguard vsp 85 dat is een 20x80x80 telescoop.
Wat ik ik van deze test geleerd heb is het volgende, je kunt dus een telescoop nooit met een fotolens vergelijken en vooral van deze prijs klasse niet 350 euro .Het is een zeer goede telescoop met in prijs vergelijking naar de duurdere merken zoals kowa en swarofski en zeis.Echt een aanrader voor mensen waar het buget niet echt groot van is maar wel serieus met vogelen willen bezig zijn.
Zodra ik de fotokamera adapter er had op geschroeft en mijn canon300d er op had gemonteerd kon het fotograferen beginnen.Dit was in het begin moeilijker dan ik dacht want ik had totaal geen ervaring met het digiscoopen.Na genoeg experimetele foto`s tehebben genomen en thuis de resultaten te hebben bekken ben ik er wel redelijk tevreden over maar nogmaals het is geen tellelens kwaliteit de scherpte wordt steed minder als je steeds verder inzoomt. Maar in PS is heel wat bij te werken.
ook de kleuren worden wat minder.
Maar ik ben er achter dat dit echt iets is om lekker op je gemak in een schuilhut te vestigen en te gaan vogelen en eventueel foto's te maken en niet teveel verlangen naar de kwaliteit van de foto`s deze zijn matig in vergelijk met een telelens maar deze lens is dus ook 3x of zelfs 4x zo duur als deze telescoop dus alles in verhouding maar het observeren met deze scoop gaat perfect.In de loop van de wek zal ik wat foto,`van de test sessie in kerkdriel in mijn persoonlijk album plaatsen.
Voor het bewonderen en zelft eventueel testen van deze scoop kan ik je door verwijzen naar deze site www.emeijobservatie.nl

Groeten Jeroen Senden
Back to top
Reply with quote

Han Bouwmeester

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 04 Apr 2005, 17:24    Post subject:
Hallo Jeroen,

Bedankt voor deze informatie. Ik ben me er van bewust dat je het niet met een telelens mag vergelijken maar dat mag je een telescoop sowiezo al niet; hoe goed ze ook zijn. Dat er dus het nodige verlies op treed is duidelijk. Toch weet ik van velen dat je er goed mee moet leren omgaan en aan jou te horen ben je nu al vrij positief. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar je eerste resulaten. Laat je het hier in dit topic even weten zodra je ze geplaatst heb?
Nogmaals bedankt voor je info.
Han Bouwmeester
Reply with quote

sendendanceman

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 07 Apr 2005, 17:32    Post subject:
Hoi Han de foto`s die ik gemaakt heb met mijn canon 300d door een vanguard telescoop de vsp85 staan nu in mijn persoonlijke album.
Helaas zijn de foto`s van een schoorsteen inplaats van een vogel maar dat vondt ik voor de eerste keer al moeilijk genoeg.Ik moet wel zeggen dat ze allemaal wel bewerkt zijn PS maar ja dat doe ik tegenwoordig bijna met al mijn foto`s ook die ik met de 90-300mm lens maak.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Jeroen
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum