Posted: Thu 20 Dec 2007, 19:17 Post subject: D200 accu's in vrieskou
Hallo,
Vandaag een paar uurtjes in het veld gezeten in de vrieskou, iets onder nul. Na een uurtje wilde ik een foto maken, maar mijn D200 met MB-200 weigerde. Hij gaf aan dat de accu leeg was. Ik had nog geen foto's gemaakt en de accu's waren opgeladen. Ook het reserve setje had dit fenomeen. Ik weet dat accu's minder worden bij de kou, maar in deze temperaturen moet het toch gewoon kunnen lijkt me.
Ik heb een keer mer bijna lege accu's gestaan in de vries kou en heb ze toen uit de handgreep gehaald en opgewarmd met mijn handen. als de accu's opgeladen zijn kan je de accu's een voor een opwarmen.
Moet volgens mij werken.
groet, eric _________________ Nikon 200D en d-70s, 80-400 vr nikon, Nikon Coolscan IV-ED
Posted: Thu 20 Dec 2007, 19:30 Post subject:
Had vandaag het zelfde probleem met mijn D300. Echter een keertje uitzetten en weer aan en je had weer een halve batterij... Ik had drie accu's bij me en alle drie gaven het zelfde effect. Dacht dat het aan de camera lag, maar mogenlijk dus toch het weer. Eventjes afwachten.
Posted: Thu 20 Dec 2007, 19:33 Post subject:
Dank voor de reacties....
Quote:
Ik heb een keer mer bijna lege accu's gestaan in de vries kou en heb ze toen uit de handgreep gehaald en opgewarmd met mijn handen. als de accu's opgeladen zijn kan je de accu's een voor een opwarmen.
Moet volgens mij werken.
Had ik ook gedaan en werkte inderdaad, het fotografeerd alleen niet zo lekker
Uit en aanzetten helpt beperkt en niet op de juiste momenten. _________________ Natural Inspiration
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Thu 20 Dec 2007, 19:58 Post subject:
Heb ook de D200
Ga ook vaak in de kou op pad.
Was vorige week een anderhalf uur buiten in -18 graden en heb geen last ondervonden.
Was wel een vrij nieuwe accu.
Hou de extra batterij ook meestal in mijn broekzak.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Thu 20 Dec 2007, 20:39 Post subject:
woensdag geen problemen met de accu (-3 C), wel weer met de contacten richting lens (met convertor). Het werkt allemaal veel minder als het niet brandschoon is en de accu niet vol is.
ik ga maar weer eens poetsen. veel te lang geleden.
Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Jan 2007 Posts: 90 Location: Alblasserdam
Posted: Thu 20 Dec 2007, 20:44 Post subject:
Ik ben er vanmiddag ook op uit geweest (met Canon:P) en geen last met baterij gehad. mn cam heeft zelfs nog op het ijs gestaan, maar geen accustoornis.
gr
Naturepix _________________ Canon EOS 400D
18-55 mm
Tamron 90 mm 2.8 SP macro AF
Giotto MT 9271 en Giotto MH 3300-658 balhoofd
Posted: Thu 20 Dec 2007, 20:55 Post subject: Accu's
Waren het originele accu's of vervangende batterijen van ander merk? Ik heb in mijn fotografeerverleden gemerkt dat no-name accu's veel sneller zijn uitgeput dan de originele Nikon's/Canon's etc...
Tja, en inderdaad: Warm houden is het advies. _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Thu 20 Dec 2007, 21:07 Post subject:
Ben bang dat ik Nikon en no-name door elkaar gebruikt heb. De accu's zijn al wel 2 jaar oud, eens kijken of het een goed excuus is om ook de camera te vervangen _________________ Natural Inspiration
Posted: Thu 20 Dec 2007, 21:27 Post subject:
Ik heb alleen orginele Nikon accus varierend van 2 jaar oud tot 1 week oud... Ze gaven allemaal maximaal 90% lading aan en de problemen kwamen toen ze bij de 60% kwamen. En dat was al heel snel. Reserve accus draag ik altijd in mijn broekzak, dus moet geen probleem zijn geweest. Mogenlijk de combinatie mist en koude? In het verleden nooit problemen gehad.
Posted: Thu 20 Dec 2007, 21:43 Post subject:
Zal ze van het weekend wat warmer proberen te houden, kou in combo met mist is inderdaad niet prettig voor accu's, maar tot op heden ook nooit last van gehad en dan moet ik er niet aan denken om naar een nog kouder land te gaan, had niet verwacht dat het net onder het vriespunt al zulke problemen zou opleveren. _________________ Natural Inspiration
Gender: Male Age: 43 Joined: 03 Feb 2005 Posts: 48 Location: Houtem, Belgļe
Posted: Fri 21 Dec 2007, 19:16 Post subject:
M'n Canon NP-E3'tjes hadden er deze week ook al last mee,
vandaag haalde ik ze tussen 2 locaties door uit de camera om op te warmen en bewaarde m'n reserves in m'n broekzak.
Andere oplossing:
Elke dag de batterijen een uurtje in de diepvriezer...tot gewenning optreed _________________ Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Fri 21 Dec 2007, 19:38 Post subject:
Geen problemen gehad de vandaag, toch 5 uur lang met -4 de camera uit het raam gehad. Het is wel een bekend probleem,voor noordpool e.d. zijn er speciale dingen die je onder je kleding kunt doen,waar de accu in zit. Via een kabeltje door de mouw van je jas gaat dan de stroom naar de camera. Maar voor Nederland lijkt me dat overbodig.
Wel het bekende contactpunt probleem tussen camera en convertor,maar daar ben ik al aan gewend geraakt :-p _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Fri 21 Dec 2007, 20:05 Post subject:
Vandaag de 20D zo'n 4 uurtjes op de pittenzak gehad (buiten boord).
Het enige probleem was dat mijn handen aan de lens bleven plakken.
Jeetje, wat was dat ding koud zeg.
Verder geen problemen gehad.
Posted: Fri 21 Dec 2007, 20:44 Post subject:
Vandaag nog twee uurtjes in de koude gespeeld en geen enkel probleem gehad.... Ik snap er niks meer van! Na zo'n 300 kliks de batterij slechts 15% teruggelopen.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Fri 21 Dec 2007, 22:42 Post subject:
Vandaag ook buiten gespeeld met mijn D200. Gelukkig geen centje pijn, wat maar goed is ook, want ik verwacht nog wel lagere temperaturen tegen te komen in de komende maanden. Werd wel zenuwachtig van die berichten.
Gender: Male Age: 56 Joined: 03 Apr 2005 Posts: 119 Location: Den Haag
Posted: Sat 22 Dec 2007, 0:46 Post subject:
Zat de MB-200 wel goed aangedraaid? Ik heb het ook wel eens dat de indicator opeens nog maar 1 streepje aangeeft met verse accu's. Even het wieltje aandraaien en voilį.... weer full power.
Die MB-200 is sowieso een wanproduct. Volgens mij hebben ze op 1 enkele maandagmorgen ontworpen en geproduceerd. Bij mij maakt ie geen goed contact, zijn de vastklikklemmetjes van de accu's spontaan afgebroken (beide op dezelfde dag) en weigert de ontspanknop regelmatig.
Die van de D300 schijnt een heel stuk beter te zijn. _________________ Nikon Z8
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum