Gender: Male Age: 77 Joined: 09 Nov 2006 Posts: 1 Location: Eindhoven
Posted: Wed 02 Jan 2008, 12:15 Post subject: speling tussen tc lens en camera
Hallo,
Ik heb een Canon 30d met een 300mm lens en de teleconverter 1.4 van Canon. Vandaag ontdekte ik dat er een minimaal speling tussen deze drie onderdelen bestaat. Is dit normaal? Is contact met de leverancier hier aan te bevelen? Voor zover ik kan beoordelen heeft het nog geen gevolgen gehad op de gemaakte foto's
mvg
Joop _________________ Canon 30d
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Wed 02 Jan 2008, 13:44 Post subject:
Bij mijn 20D en 30D zit er ook speling op, met en zonder converter. Niks om je zorgen over te maken zolang je geen verschil merkt in de foto's die je maakt !! _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Gender: Male Age: 61 Joined: 21 Oct 2005 Posts: 21 Location: Egmond
Posted: Fri 04 Jan 2008, 8:46 Post subject: speling lens
Hallo
Herkenbaar probleem op al in bezit zijnde body's isds en K10d van penatax had ik na een paar weken al speling nadat er een telelens van sigma op had gezeten. In alle gevallen voelbaar maar niet beinvloedbaar op het resultaat. wel vervelend tussen de "oren" het gevoel.
De uitleg bij pentax waar 1 van de body's heen is geweest was "ditkomt door het gebruik van de mal die leveranciers maken vanaf een penatx vatting". _________________ pentax voorheen nu nikon body's met bijbehorende lenzen. Statief manfrotto swinghead en RNB-2 balhoofd. Verder schuiltentje
Gender: Male Age: 79 Joined: 06 Feb 2006 Posts: 102 Location: Boukoul / Roermond
Posted: Fri 04 Jan 2008, 19:50 Post subject:
Voor mij ook maar met veel speling, liefst zo veel dat er een spellingcorrector tussen past, dan glipt er natuurlijk nog van alles tussendoor, maar misschien is er dan iets van te snappen. Dit geldt overigens voor veel reacties in alle rubrieken.
Groet,
Thei _________________ D700, D200, Glasservies 14-500, enz.
=De bewogenheid van de fotograaf zorgt vaak voor onscherpe foto's=
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum