Posted: Tue 08 Jan 2008, 14:25 Post subject: Vogels in Bretagne
Dames/heren.
Mijn echtegenote en dochter hebben helaas het idee om naar Frankrijk op vakantie te gaan en dan met name naar Bretagne. En dan wordt van mij verwacht dat ik meega!
Heeft iemand van jullie ervaring met vogelgebieden / vogelsoorten in Bretagne? Is het de moeite waard?
Als je in de zomer gaat kun je dus zelfs papegaaiduikers treffen; toen ik er in de nazomer was waren ze net weg en waren er alleen nog Jan-van Genten en Kuifaalscholvers op de eilanden. Evengoed fraai; ook de onder dat topic genoemde Golfe de Morbihan was goed, maar die zou in de trektijd beter kunnen zijn dan in de broedtijd.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 81 Joined: 19 Feb 2007 Posts: 296 Location: Dieren
Posted: Tue 08 Jan 2008, 21:17 Post subject: net weg..
terplaatse hoorden wij afgelopen zomer dat de papgaaiduikers altijd net weg zijn en vrijwel nooit meer te zien zijn.
wel wat vogels gezien maar vanwege het miserabele weer geen enkele bruikbare foto. maar 2008 biedt misschien meer mogelijkheden.
grtz guido _________________ onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Tue 29 Jul 2008, 13:20 Post subject:
Ik ga over 2 weken een weekje naar Bretagne.
Ik ga niet zozeer voor de kustvogels,want die ken ik inmiddels al een beetje. Iemand een idee wat voor andere vogelsoorten ik daar tegen kan komen? Is de Hop daar mogelijk? En zijn de kleine meertjes wat interessant?
Ik ga met mn meissie, dus zoveel zal ik niet gaan fotograferen, maar ben toch benieuwd naar leuke stekjes e.d.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 29 Jul 2008, 15:12 Post subject:
als je met je meissie gaat, dan zou ik aanraden een of andere 50mm lens mee te nemen.
Kun je haar lang en diep in de ogen kijken en toch de sluiter in conditie houden.
(volgens bartjes zouden daar wel hoppen en klauwieren moeten zitten in de ruderale terreinen - wat zijn dat eigenlijk, ruderale terreinen)
Posted: Tue 29 Jul 2008, 15:17 Post subject:
Goeie vraag,ff gegoogled:
Ruderaal terrein: Het zijn vaak terreinen die vroeger voor menselijke activiteiten zijn gebruikt en in onbruik en verval zijn geraakt en waar de natuur het weer overneemt.
Oftewel....ghetto's :-p _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Ik herrinner mij een gebied in de duinen boven Penmarc'h met een kolonie Bijeneters in 2005. Ze stonden niet op de kaart in de ANWB gids, maar ik telde er een stuk of 25. De vogels hadden nesten in de duinen. Graszangers zitten hier ook vrij veel, tenminste, bij de etangs. Kleine Zilvers waren redelijk algemeen.
Bij Le Sept Iles zitten de vogels redelijk dichtbij, met name de Jan van Genten, maar voor de betere plaatjes vermoed ik dat je wel een redelijke zoomlens mee moet hebben. Wellicht hebben anderen daar meer ervaring mee en informatie over. Maar goed, je geeft al aan dat je daar al genoeg van hebt. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Posted: Wed 30 Jul 2008, 8:28 Post subject:
Misschien kun je Gregory Lepoutre een mailtje sturen, hij heeft net 2 foto's uit Les sept iles geplaatst.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=141151&recent=1 _________________ Canon eos 20D/40D, 300/4.0Lis, 500/4.0Lis, 1.4x en 2.0x extender II.
Posted: Wed 30 Jul 2008, 12:42 Post subject:
Bedankt voor de reacties mannen, Kleine Zilverreiger is zowiezo al een mooie soort die ik graag zou fotograferen.
Ik ga er mee aan de slag, en zal proberen om wat leuks te schieten daar. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum