Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

waar koop je een Nikon verrekijker?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 7:53    Post subject: waar koop je een Nikon verrekijker?
Ik ben nu bezig met een test van verschillende Nikon verrekijkers. Die is medio dit jaar klaar. Mensen warm maken voor een Nikon kijker is gemakkelijk. Het vervolg is echter, waar kunnen ze die Nikon kijker dan kopen. En één advies blijft altijd staan. Neem de gewenste kijker in de hand, en vergelijk die met andere kijkers.

Ik ben dus op zoek naar winkels, waar je ook Nikon kijkers in de hand kunt nemen.

De volgende ken ik al:

Abro Zaandam had vroeger veel Nikon kijkers liggen. Die zijn ze aan het uitverkopen.
Calumet, (Nikon Pro-Photography Center) Amsterdam, Rotterdam (geen verrekijkers, december 2007)
Camerahuis (internet) heeft 7 Nikon kijkers. Zelfde als site als Camex, Fimex.
Cameraland Alkmaar heeft 8 goedkopere Nikon kijkers.
Cameranu (internet) heeft 17 goedkopere Nikon kijkers.
Camex, (Nikon Pro-Photography Center) Eindhoven (enkele goedkopere verrekijkers, december 2007) (zelfde aanbod als Camerahuis, Fimex)
Camex Amsterdam heeft 7 Nikon kijkers.
Camex Arnhem heeft ook enkele Nikon kijkers.
City Foto, Den Bosch, Breda en Eindhoven.
Combi-foto Joop Baars, Dronten.
Correct Rotterdam heeft geen Nikon kijkers meer.
Dalsheim, Leeuwarden, Heerenveen.
Digitalstreet (internet) heeft 5 Nikon kijkers.
DirectSale (internet) geeft 7 goedkopere Nikon kijkers.
Eyes on Media, (Nikon Pro-Photography Center) Amsterdam (geen verrekijkers, december 2007)
Fimex, (Nikon Pro-Photography Center) Amsterdam, Purmerend (enkele goedkopere verrekijkers, december 2007) Zelfde site als Camex en Camerahuis.
Foto Baars in Vollenhove heeft meerdere Nikon kijkers, naast vele andere merken.
Foto van Heek Wierden heeft meerdere topklasse kijkers, echter geen Nikon.
Foto Garretsen, Aalten.
Foto Klein Professional, (Nikon Pro-Photography Center) Rotterdam (heeft enkele kijkers van Steiner, Vanguard en Nikon)
Foto Konijnenberg, (Nikon Pro-Photography Center) Den Ham (meerdere verrekijkers, ook van andere merken, zodat vergelijk mogelijk is) Konijnenberg heeft dan wel 76 verschillende verrekijkers in de lijst staan, ongeveer een kwart ervan is uit voorraad leverbaar. In de winkel lag 3 maand geleden slechts één kijker. Vorige week lag er ook slechts één. (Dit is geschreven eind december 2007)
Foto Nivo Schweitzer, (Nikon Pro-Photography Center) Amsterdam (website niet bereikbaar)
Foto Rooijmans in Budel, heeft veel kijkers, van Nikon alleen de goedkopere zoals de Monarch
Foto Video Graus, Maastricht, heeft ongeveer 15 verschillende kijkers.
Foto Voerman, Kampen, Dedemsvaart, Ommen en Hoogeveen. Het aantal Nikon-kijkers is beperkt en wisselend, ze zijn met name dealer van andere merken.
Kamera Express, (Nikon Pro-Photography Center) Capelle a.d. IJssel (heeft meerdere goedkope kijkers op voorraad)
Kieskeurig (internet) laat zo 32 kijkers zien en geeft ook een indicatie van de winkel prijs.
Lensworld (internet) heeft 2 Nikon kijkers leverbaar.
Minderman, (Nikon Pro-Photography Center) Den Haag (geen verrekijkers, december 2007)
Optiekwereld heeft geen Nikon kijkers.
ProTrade, (Nikon Pro-Photography Center) Groningen (heeft 4 goedkope kijkers op voorraad)
Redcoon (internet) heeft vele Nikon kijkers leverbaar binnen 5 dagen.
Talens, Delft.
Verrekijker Shop (internet) heeft 12 Nikons leverbaar. Alleen enkele Monarch en Action EX kijkers.
Verrekijkerwinkel (internet) (Combi Sipkes) heeft 20 Nikon kijkers, maar 5 ervan zijn van een ouder model.
Vogelbescherming in Zeist, heel veel kijkers, geen enkele Nikon.
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 12:23    Post subject:
Combi Focus in Den Haag en Voorburg. Ook voor digiscoping (Voorburg)
Back to top
Reply with quote

Digibird

PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 14:31    Post subject: kijker
Neem ook eens contact op met Outdoor te Maarssen-dorp (bij Utrecht). Weet niet zeker of ze Nikon hebben, maar ze zijn wel deskundig en nemen de tijd.

Phil

HansBr

PostPosted: Sat 12 Jan 2008, 7:47    Post subject: Re: kijker
Digibird wrote:
Neem ook eens contact op met Outdoor te Maarssen-dorp (bij Utrecht). Weet niet zeker of ze Nikon hebben, maar ze zijn wel deskundig en nemen de tijd. Phil

Volgens hun website hebben ze geen Nikon kijkers.
http://www.houseofoutdoor.nl/Default.htm

Last edited by HansBr on Sun 03 Feb 2008, 7:47; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Peewee

PostPosted: Sat 12 Jan 2008, 9:37    Post subject:
Hoi Hans

Zeer goed initiatief om een lijst met dealers en wat ze op vooraad hebben eens op internet te zetten. Had ik een paar jaar eerder moeten hebben. Wink

Ik heb zelf de Nikon fieldscope ED82A, Nikon Monarch 10x36 en de Action Extreme 8x40. Ben er zeer tevreden over maar ik moet wel zeggen dat ik deze geen van allen in de winkel heb getest of heb kunnen testen. De fieldscope heb ik in Duitsland besteld omdat dit in de periode was dat het importeurschap van Inca over ging naar Nikon GMBH. Er was destijds nergens in NL een dealer die hem had staan om te testen. De Monarch heb ik op het vorige vogelfestival kunnen testen (zag ik jou daar ook bij de nikon-stand. Je gezicht komt me bekend voor). De action Extreme heb ik op de gok gekocht.

Mijn volgende kijker zou de Nikon 8x32 SE CF moeten worden. Helaas nergens in NL te testen. Nikon NL kon mij ook niet helpen. Ik heb inmiddels via internet een particulier persoon gevonden die mij door zijn exemplaar heeft laten kijken. Ik ben zeer onder de indruk. Nu heb ik deze besteld in de USA (met alle ellende van dien maar dat zal ik je hier even besparen).

Punt is dat Nikon zo'n uitgebreide keuze aan kijkers heeft dat er geen dealer in NL is die alles op voorraad heeft om te laten testen. Het is van dealers zeer begrijpelijk dat ze slechts de meest gangbare modellen op voorraad hebben maar voor de consument is het niet altijd makkelijk om een minder gangbaar model te testen.
Zoals gezegd is de 8x32 SE CF nergens te testen en ook de 8x30EII is ook nergens te testen. (mocht je voor deze laatste nog een adresje weten dan hou ik me aanbevolen)

Je schrijft dat je bezig bent met een test. Das heel mooi. Ik ben zeer geinteresseerd. Als je deze klaar hebt is deze dan ergens te zien? Op birdpix?

Welke exemplaren neem je mee in de test? Ook de 8x32SE ? Zou volgens velen de beste kijker zijn (zeker als je de prijs/kwalitiet verhouding meeneemt)

Succes met je tests

Gr Peter
Back to top
Reply with quote

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Sun 13 Jan 2008, 9:07    Post subject:
Waarschijnlijk een waardevolle aanvulling.
Op onderstaande link ontbreekt een test van Nikon kijkers.
(lees ook waarom)
http://www.tvwg.nl/testrapporten/kijkers.htm

Jan
Back to top
Reply with quote

HansBr

PostPosted: Sun 13 Jan 2008, 11:30    Post subject:
op verzoek van Peewee:
naam vergrotings factor doorsnede frontlens (mm)

Action EX 7 50
Action VII 8 40
Action VII 10 50
CF WP RA (Shellte) 10 25
Eagleview zoom (DX III) 8-24 25
HG DCF HP (Attaché) 10 42
HG DCF HP (Attaché) 8 42
HG L Sport Lite Series 10 42
HG L Sport Lite Series 8 42
Monarch 8,5 56
Monarch 10 36
Monarch 8 42
Monarch 8 36
Sports & Marine IF WP © 7 50
Sports & Marine IF WP © Compass 7 50
Sportstar V (EX) 8 25
Sprint II 8 21
Sprint IV 10 21
StabilEyes 12 32
Travelite V 10 25

Ik ken Jan Meierink van de TWG
Back to top
Reply with quote

Panthera

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Feb 2008, 23:17    Post subject: Re: kijker
HansBr wrote:
Digibird wrote:
Neem ook eens contact op met Outdoor te Maarssen-dorp (bij Utrecht). Weet niet zeker of ze Nikon hebben, maar ze zijn wel deskundig en nemen de tijd. Phil

Volgens hun website hebben ze geen Nikon kijkers.
Het verhaal op die website kent nu wel minder fouten dan een poos geleden.
http://www.houseofoutdoor.nl/Default.htm

Beste Hans,

Ze hebben Nikon kijkers en misschien kan je uitleggen wat je bedoeld met je opmerking dat het verhaal op de website minder fouten bevat.

Denk jij het beter te weten dan zij?????

Marco

dutchie

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 10:03    Post subject:
Beste Phil
Kan jij mij het verschil vertellen tussen een Nikon Monarch DCF en Nikon Monarch ATB. Kan dit nergens op hun website vinden. Alvast bedankt.

O ja in de Outdoor te Maarssen hebben ze ook Nikon kijkers.
Back to top
Reply with quote

Kwikstaart

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 17:52    Post subject:
Beste Hans,

Foto Rooijmans is inmiddels een flinke Nikon dealer geworden en heeft ook de topkijkers als Nikon HG L DCF 10x 42 (in de VS Nikon Premier LXL) op voorraad. Ik heb er zelf sinds een maand een en voor mij doet hij niet onder voor de Swarovski's, Zeiss en Leica's. Hooguit alleen voor de HD-versies maar dan alleen in het avondlicht. Kijkend naar prijs dan is deze topNikon een stuk voordeliger dan z'n Europese tegenstrevers. Ben in Nederland de HD versie van Nikon nog niet tegengekomen. Bezit overigens ook de Fieldscope ED 82 A (ook al goed vergelijkbaar met de absolute top). Als ik kan bijdragen aan je test dan hoor ik het wel, heb stad, land en internet afgestruind.

gr kwikstaart
Back to top
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 21:06    Post subject:
Beste Hans,

Ben je al zover om uit te leggen waarom House of Outdoor nog niet in jouw lijst staat.
Jij geeft aan dat volgens hun site ze geen Nikon hebben. Op de site staat dat ze ze wel hebben en twee anderen en ik verklaren hetzelfde.

Nog steeds hoor ik graag waarom jij jouw standpunt handhaaft. Wat heb jij tegen deze zaak? Speel eens open kaart, zodat zij zich kunnen verdedigen en wij weten waarom we daar niet moeten kopen volgens jou.

Een zeer nieuwsgierige
Marco

Digibird

PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 5:46    Post subject: verschil
Ik heb geen idee wat het verschil is tussen beide Nikon's, ik ken ze namelijk niet.

House of Outdoor kan ik van harte aanbevelen: professioneel, goed advies, vriendelijk en geen haast. Heb er geregeld spullen aangeschaft en nooit spijt gehad.

Phil

Gert-Jan

PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 8:29    Post subject:
house of outdoor heeft nikon kijkers . link werkt perfect .

groet
@leo
Back to top
Reply with quote

HansBr

PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 10:19    Post subject:
Internet is geschiedenis.
M'n onderzoek naar de kwaliteit van enkele Nikon kijkers is klaar. Deel 1 is verschenen in het laatste Nikon Club clubblad. Deel II staat in het volgende nummer.

Het lijstje met winkels was een aanzet, en na afronding eind januari 2008, dacht ik het ook wel te kunnen vervangen met de opmerking dat er eigenlijk geen winkels zijn waar je de betere Nikons, kunt vergelijken met andere merken. Dus ben ik daarna ook maar gestopt met het lijstje met winkels. Dat winkels er dus niet instaan, is een kwestie van dat moment.

Net nadat ik mijn copy had ingeleverd verklaarde een woordvoerder van Nikon dat hij binnenkort met een lijstje komt waar wel enkele winkels op staan. Dat wacht ik dus even af.

De Nikons zijn straks weer te testen op het vogelfestival (augustus) in Lelystad. En de andere merken zijn daar ook aanwezig. Kun je ze allemaal vergelijken.
Back to top
Reply with quote

Bas Breetveld

PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 10:36    Post subject:
Ik ben wel erg benieuwd of ze goed uit de test zijn gekomen Rolling Eyes
Back to top
Reply with quote

HansBr

PostPosted: Thu 22 May 2008, 11:15    Post subject:
Al vast een update van winkels waar meerdere Nikon kijkers te zien zijn samen met de concurrentie:

House of Outdoor, Maarsen (dorp) http://www.houseofoutdoor.nl/
Foto Rooijmans in Budel: http://www.fotorooijmans.nl
Verrekijkerwinkel (internet) (Combi Sipkes) http://www.verrekijkerwinkel.nl/
Back to top
Reply with quote

Sander L

PostPosted: Sat 24 May 2008, 7:56    Post subject:
Ik heb in Budel mijn Nikon telescoop gekocht. Dus behalve kijkers heeft men daar een groot assortiment telescopen.

Sander
Back to top
Reply with quote

FORCIPIGER

PostPosted: Sun 25 May 2008, 14:45    Post subject: zeiss
Pffffffff leuk hoor zo'n lijstje met Nikon dealers.

Ga je nu ook een lijstje maken waar men een Zeiss kijker kan halen?

De hele wereld gaat nu vast over me heen walsen, maar man ohhh man wat wordt ik af en toe moe van je Hans, met al die Nikon promotion van je.

Groet Harold.

Ps., ooh ja heb gister een lensje gekocht en heeeeeeel toevallig ook een simpel kijkertje, beide van Nikon daar ligt het dus niet. En raad is wat? Ik mocht beide nog in de handen houden ook!!
Back to top
Reply with quote

Froggies

PostPosted: Fri 13 Jun 2008, 21:32    Post subject:
Ik snap deze topic niet.
Waarom een Nikon kijker promoten, werk je voor Nikon krijg je provisie?
In eerste instantie dacht ik dat je een kijker wilde kopen maar geen beslissing durfde te nemen.
Blijkt dat je Nikon wil promoten ofzo.
Wat is nu je doel?
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote

HansBr

PostPosted: Sat 14 Jun 2008, 8:25    Post subject:
Froggies wrote:
Ik snap deze topic niet.
Waarom een Nikon kijker promoten, werk je voor Nikon krijg je provisie?
In eerste instantie dacht ik dat je een kijker wilde kopen maar geen beslissing durfde te nemen.
Blijkt dat je Nikon wil promoten ofzo.
Wat is nu je doel?

Het antwoord staat aan het begin van dit onderwerp.

Ik ben nu bezig met een test van verschillende Nikon verrekijkers. Mensen warm maken voor een Nikon kijker is gemakkelijk. Het vervolg is echter, waar kunnen ze die Nikon kijker dan kopen.

Ik ben dus op zoek naar winkels, waar je ook Nikon kijkers in de hand kunt nemen.

Verder op lees je dat er vrijwel geen winkels zijn waar je meerdere Nikons kunt vergelijken met andere merken.

Mijn promoten van Nikon mag je zien als een virus. Uit de test blijkt wel dat er ook andere merken zijn, niet alles van Nikon is heilig.
De test had dus twee doelen: vergelijking van Nikon kijkers onderling en vergelijking van Nikon met de andere merken. De test is geschreven op persoonlijke titel, je hoeft je er niets van aan te trekken.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum