Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon 40D met oude batterijgrip BG-E2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 18 Dec 2007, 21:54    Post subject: Canon 40D met oude batterijgrip BG-E2
Zijn er gebruikers met een 40D met daaronder de oude batterijgrip van de 20D, de BG-E2. Zelf heb ik deze combinatie en krijg ik het idee dat er een spanningsprobleem ontstaat bij gebruik van mijn sigma 300 2.8 + sigma 1.4 of 2 converter. Na een paar keer de AF volledig aan te spreken valt het toestel steeds dood. Alleen het verwijderen van een batterij helpt dan nog.
Dit probleem is er echter niet met een Canon 100-400 + tamron 1.4 converter of elke willekeurige ander lens zonder converter.
Mijn volgende test zal nog zijn het verwijderen van de batterijgrip en proberen met de kale body en de sigma met converter.

Kortom zijn er mensen die dergelijke uitval hebben met de oude grip. Zo ja, dan heeft de nieuwe grip BG-E2N mogelijk andere technische specificaties.
Reply with quote

Willem de Wolf

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 20 Dec 2007, 1:54    Post subject: 40 D met 20D-grip
Hallo Ducatiful,

Ik gebruik sinds een maand de 20D grip op mijn 40 D en heb nog geen problemen hiermee ondervonden. Misschien zijn je contactjes toe aan een reiniging of is de grip niet helemaal goed bevestigd?
Wel heb ik met de 40 D grotere moeite met AF scherp stellen tijdens aktie(serie schieten in Al Servo) dan met de 20 D, maar dat heeft niets met de grip van doen, lijkt me...

groet, [i]Willem[/i]
Back to top
Reply with quote

Ducatifool

PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 23:02    Post subject:
Vandaag de combinatie getest met de nieuwe batterijgrip. Probleem blijft. Lens en converters nu onderweg naar de serviceafdeling van Sigma.
Elimineren van mogelijke oorzaken en dan komen we er wel uit.
Reply with quote

Ducatifool

PostPosted: Sat 19 Jan 2008, 17:07    Post subject:
Gisteren de lens en converters retour van Sigma. Sigma had geen storing kunnen vinden in de combinatie. Wel was er een elektronisch circuit van de converter vervangen.
Set op de 40D gezet. Bij eerste poging viel het toestel weer dood. Na wegstrepen bleef een storing in de camera over. Plan om dan maar met de camera terug te gaan naar Den Ham. Een helder moment liet mij nog even zoeken naar een firmware upgrade voor de 40D. Versie 1.0.5. op de camera gezet en nu al 1,5 dag aan het testen waarbij de camera niet meer uitvalt.

Firmware 1.0.3. was de oorzaak van het doodvallen van de 40D in combinatie met de sigma lens + converter. Niet zonder converter.
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum