Naturepix wrote: |
Door dat aan de spotter in kwestie te vragen maak je 10 keer zoveel geluid als met een paarspiegelopklappen! dat zal een rechtgeaard vogelspotter dus niet doen!
gr Job |
Lesley van Loo wrote: |
ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zich daarover beklaagde.
dus wees gerust. ![]() groeten Lesley |
Naturepix wrote: |
ook niet te hard stampen (als er een houten vloer inzit). Als je op'een rustige manier binnenkomt zal niemand je iets verwijten! Veel fotoplezier!
gr Job |
P.Teune wrote: |
in de hutten waarin ik tot dusver ben geweest was het vaak erg gezellig, als er al meer mensen waren, en werd er uitbundig gekeuveld over alle tot dusver genoten waarnemingen...als er 'niets bijzonders' te zien was...en dat gebeurt ook echt...komen vaak de verhalen over eerdere waarnemingen los...kortom ...een prima plek om veel te leren van meer ervaren vogelaars
veel plezier! Peter |
rudoveen wrote: |
De fotografen houden zich rustig en praten gedempt, zodra er een groep vogelspotters (een mannetje of 10 - 15) binnenkomt lijkt het de Albert Cuijp markt wel. De een brult nog harder als de ander. Kan je wel weer inpakken, de rest van de dag zie je niets meer. Er zijn uiteraard ook wel mensen die zich wel rustig houden, maar die zijn zeldzaam. |
Quote: |
De fotografen houden zich rustig en praten gedempt, zodra er een groep vogelspotters (een mannetje of 10 - 15) binnenkomt lijkt het de Albert Cuijp markt wel. De een brult nog harder als de ander. Kan je wel weer inpakken, de rest van de dag zie je niets meer. Er zijn uiteraard ook wel mensen die zich wel rustig houden, maar die zijn zeldzaam |
Kashmar wrote: |
Klopt, ik heb dit ook meegemaakt in Friesland. Hard praten, lachen. Allemaal heel gezellig hoor maar je ziet niks meer. Dat komt denk ik, omdat de spotters vogels op grote afstanden zien. |
Arjen Drost wrote: |
Overigens, de meeste "vogelspotters" vinden het toch prettiger als je ze vogelaar noemt ![]() Kan ook weer de nodige ergernis voorkomen ![]() Groetjes, Arjen |
guidomeeuw wrote: |
Hallo Ray e.a.,
Mens erger je niet is een alom bekend gezelschapsspel maar ook een lijfspreuk om je niet te laten storen door wat anderen doen. Hoe luidruchtig anderen ook kunnen zijn, het is veel gezonder je daar niets van aan te trekken en je eigen gang te gaan. Word je oud bij! |
Zonder paternalistisch over te komen valt het me verder op dat je mensen indeelt in vogelspotters, vogelfotografen enz. Door mensen in hokjes te stoppen schep je verdeeldheid. Dat is het begin van het conflict en dan vooral in jezelf. |
Van de week in de kijkhut Friescheveen, vlakbij mijn woonplaats, met z'n drietjes tijdenlang naar de Groningse Zeearend gekeken en gefotografeerd, die daar fantastisch aan het jagen was. Ja dan moet ik ook vroeg in de middag een plaatsje veroveren op het bankje bij het kijkhut. Maar gek genoeg kwam er verder niemand opdagen.
Zou zeggen, kom eens naar Groningen en schiet je plaatjes in onze hutten. Groeten Guido Meeuwissen |