Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Foto's Velduilen Uitkerke

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 9:15    Post subject: Foto's Velduilen Uitkerke
Hoi,

Tot mijn verbazing zie ik dat er toch foto's worden geplaatst van de Velduilen in Uitkerke, volgens mij zou dat niet meer worden gedaan.
Naar aanleiding van mijn vraag van afgelopen vrijdag en de commotie die daarna onstond is er gesteld dat foto's vanuit Uitkerke niet zouden worden geplaatst. Ben trouwens niet geweest mede gezien de drukte die er zou zijn.

Een paar weken terug is er van mij geen foto geplaatst van een Ransuil in Gendringen rede was dat men daar de rust wilde handhaven aangezien de mensen daar het een beetje zat waren. Daar was ik het volledig mee eens. Maar mijn motto is: gelijke monniken gelijke kappen dus waarom nu wel door blijven gaan terwijl er gesteld was dat dat niet zou gebeuren.

Ik wil over Gendringen wel nog wat kwijt gezien de commotie over de Velduilen in Uitkerke.
Ben op een druilerige zaterdag naar Gendringen gereden, was daar allleen, heb wel eerst gevraagd of ik er foto's mocht gaam maken. Die mensen waren erg vriendelijk en hadden absoluut geen bezwaar.
Dat in tegenstelling tot de zondag daarvoor, ze kwamen uit bed om 9.00 staan er een 10-tal fotograven in hun achtertuin te fotograveren zonder dat ze dat gevraagd hadden. Deze fotograven verpestten het voor zichzelf en voor anderen omdat je de volgende keer er niet meer mag staan.

Iedereen wil graag een bijzondere of zeldzame vogel vastleggen als die kans zich voordoet, maar ga er een beetje goed mee om en denk niet alleen aan jezelf maar ook aan de andere fotograven die dat ook zouden willen vastleggen.

Gr Henny
Back to top
Reply with quote

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 9:20    Post subject:
Henny,

LEZEN is toch niet zo moeilijk ???

Quote:
Wij wensen iedereen die hier naartoe gaan een hele leuke dag. Foto's van Velduilen die in Uitkerke worden gemaakt zullen echter niet direkt naar de database worden verplaatst, om de hype niet verder aan te wakkeren. Als de Velduilen weer zijn vertrokken en alle drukte voorbij is kijken we of er nog wat tussen zit. Je fotografeert dus op deze lokatie vooral voor je eigen verzameling.

Jan
Back to top
Reply with quote

Henny van Egdom

PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 9:35    Post subject:
Hoi Jan,

Nee lezen is niet zo moeilijk, waar het omgaat is, als je de hype niet verder wil aanwakkeren je helemaal geen foto's moet plaatsen en niet alleen in het verzamelalbum. Het effect is nu nul volgens mij.

Gr Henny
Back to top
Reply with quote

Inge van der Wulp

PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 12:14    Post subject:
Ach wees gerust. Vanaf vandaag gaat er bijna niemand meer naar Uitkerke maar allemaal in de rij voor het Leenderbos....... Cool
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote

cor

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 12:46    Post subject:
wat is dit weer een non item.
Back to top
Reply with quote

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 13:12    Post subject:
http://www.gedichten-freaks.nl/366884/

Non-item

Er was eens een deken te Reken
Die daar voor een non was bezweken
Men sprak in de kerk:
Het is duivelswerk
Straks ligt die non onder die deken

- PeterdB -
Back to top
Reply with quote

birdphoto

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 16:53    Post subject:
Inges07 wrote:
Ach wees gerust. Vanaf vandaag gaat er bijna niemand meer naar Uitkerke maar allemaal in de rij voor het Leenderbos....... Cool

Klopt. Prima toch?

Inge van der Wulp

PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 17:37    Post subject:
birdphoto wrote:
Inges07 wrote:

Klopt. Prima toch?

Ja hoor wat mij betreft wel! Ik geniet van de mooie foto's en vind dat iedereen voor zichzelf uit moet maken of het "verantwoord" is om heen te gaan.
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 11 Feb 2008, 18:25    Post subject:
birdphoto wrote:
Inges07 wrote:

Klopt. Prima toch?

Kun je je afvragen. Er zijn heel wat terreinbeheerders die een grote twitch veel liever kwijt dan rijk zijn.... (I wonder why...) (dat is gewoon de harde realiteit)
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum