Tom van Hell wrote: |
Het is alleen jammer dat het programma amateuristisch geschreven is en daar door erg traag.
|
peter wijn wrote: | ||
off topic, Tom, gebruik je de nieuwste versie - ik meen 1.3, van ergens tussen juni en augustus 2007 - wel? die is eindeloos veel stabieler en sneller dan eerdere versies. |
Ik gebruik idd 1.3 ivm D300 maar die is een stuk trager dan de 1.2 versie
idd wel stabieler Maar beelden van de D200 bewerken in 1.3 duurt veel langer dan in 1.2 Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak Vieuw nx, CS3 en capture nx gelijk open had en dat ging goed met 1.2. maar nu niet meer zo gebruik dan de verkenner van capture |
JoopG wrote: | ||
Ik ken de programma's niet, maar ik kan me zo voorstellen dat 1.3 meer intern geheugen van de computer vraagt dan 1.2. Dit is -helaas- een zeer bekend verschijnsel in computerland. De oplossing: meestal (maar niet altijd) het bijprikken van geheugen. Groet, Joop |
Zit 2 GB werkgeheugen in zou voldoende moeten zijn CS3 raw werkt 10 x sneller maar het resultaat van NX is mooier ( vind ik) |
Edwin B wrote: |
Ben ook gebruiker van Capture NX 1.3 en dit met name om de kleuren. Met adobe Raw krijg ik gewoonweg niet de kleuren tevoorschijn zoals met het nikon-programma. Het programma heeft nog wel een paar bugs, zoals bv wanneer je een belichtingscorrectie toepast dan verdwijnt de ingestelde verscherping...(?) Ook de selectie-tools zouden mijn insziens verbeterd mogen worden. Nu open ik de NEF in Capture, zorg voor de juiste levels en kleuren en via openen met... ga ik ermee naar adobe waar selecteren en andere bewerkingen fijner en vooral sneller gaan.
Wat de snelheid van Capture betreft ergerde ik me in het begin groen en geel. Dit ging al beter met de upgrade naar 1.3 en sinds ik bij de cache-locatie een map op een ander virtueel station heb gezet scheelt dat enorm. (gebruik ook 2GB intern) Dit vind je bij: Bewerken-voorkeuren-cacheinstellingen Groetjes Edwin |