Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Hoeveel clicks?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 10:52    Post subject: Hoeveel clicks?
Hallo,

In oktober 2007 heb ik mijn Canon 300D ingeruild voor een 40D. Het is een geweldige camera waar ik graag mee werk en ik leer iedere dag bij. Hij maakt snel meerdere foto's achter elkaar. Niet alles is natuurlijk goed maar er zitten altijd wel enkele leuke tussen. Maar ik zit nu al op 8000 foto's met deze camera en ik vroeg mij eigenlijk of dat wel verstandig is. Gaat een camera onwijs veel clicks mee? Of zijn jullie daar wat voorzichtiger mee dan ik? Is het aan te raden om op te letten hoe vaak de sluiter gaat? Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?

Groeten, Inge
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote

Bas Breetveld

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 11:00    Post subject:
Hoi Inges,

Dat gaat erg hard, ja. In de specs vind je hoeveel clicks hij meegaat. Zit je aan die max dan is er niet heel veel aan de hand. Het enige dat vervangen moet worden is de sluiter. De kosten daarvan zijn niet zo hoog dat heel je camera afgeschreven is.

Voor jezelf vind ik het handiger om je te concentreren op de voltreffers. Dan zadel je jezelf niet op met een enorme hoeveelheid data en uitzoekwerk en het leert sneller. En je camera gaat langer mee...

Gr,

Bas
Back to top
Reply with quote

Jan Hendriks

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 13:11    Post subject: Re: Hoeveel clicks?
Inges07 wrote:
Hallo,

Gaat een camera onwijs veel clicks mee? Of zijn jullie daar wat voorzichtiger mee dan ik? Is het aan te raden om op te letten hoe vaak de sluiter gaat? Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?

Groeten, Inge

De sluiter van de 40D heeft een verwachte levensduur van 100.000 clicks. Je hebt nu in zo'n 4 maanden 8000 clicks verbruikt. Als je op deze voet door gaat dan kun je dus nog zo'n 92.000/8000 = 11.5 x 4 maanden = 46 maanden = bijna 4 jaar toe.

Kzou er maar niet van wakker liggen. Wink

Click ze!
Jan

Arjen Drost

PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 14:05    Post subject:
Wat je ook nog kunt overwegen is de camera niet op hi-speed continuous te zeten, maar op de gewone. Als je geen actie/vluchtfoto's neemt lijkt me dat ook ruim voldoende. Heb je minder clicks, minder snel je kaartje vol en thuis minder werk...

Maar inderdaad, over 4 jaar is er al lang de 60D Wink

Groetjes, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

Inge van der Wulp

PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 15:03    Post subject:
Arjen Drost wrote:

Maar inderdaad, over 4 jaar is er al lang de 60D Wink

Hihi dat wilde ik net schrijven. Over 4 jaar ben ik vast toe aan een andere camera vanwege de immer vooruit gaande techniek Smile

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga denk ik toch mijn camera op minder hi speed zetten want ik heb thuis inderdaad ook veel werk.

Thanks! Inge
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote

etii0

PostPosted: Sun 17 Feb 2008, 18:50    Post subject:
Als je niet zo 'knalt' leer je bovendien ook meer kijken naar je compositie en onderwerp, waardoor je fotovaardigheid verhoogt. Door 'knallen' is het gevaar groter dat je gewoon knalt tot je toevallig een goed plaatje hebt.

Gr Robin

DSLR: Nikon D70s+ 18-70mm Nikkor + Sigma APO 70-300mm+ Sigma APO 400mm F5.6

www.natuur-foto.be.tt
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum