Gender: Male Age: 44 Joined: 19 Jan 2004 Posts: 10 Location: Heurne - Oudenaarde
Posted: Wed 13 Feb 2008, 7:30 Post subject: 'Schommelkop' ?
Welke 'schommelkop' systeem raden jullie mij aan, te belasten met een 500mm lens?
Dietmar Nill of Wimberley? Wie gebruikt wat en zijn jullie tevreden?
Zijn er nog alternatieven?
Posted: Wed 13 Feb 2008, 8:12 Post subject:
Er zijn diverse andere Gimbal heads in omloop. Han Bouwmeester heeft er sinds recent een in het assortiment, Manfrotto heeft er een (dacht de 393) en ik gebruik zelf de Black Widow Head van canadese makelij. Ik ben er zelf erg tevreden over en een stuk voordeliger dan de door jouw genoemde modellen.
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Sat 23 Feb 2008, 17:45 Post subject:
Advies is om de goedkope imitaties wel te testen indien mogelijk. Heb zelf een uit India via Ebay. Met de tilt beweging is niks mis. Op het pan gedeelte zit echter de nodige speling...... _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Gender: Male Age: 73 Joined: 22 Mar 2008 Posts: 21 Location: Zwijndrecht
Posted: Sun 23 Mar 2008, 17:40 Post subject: Schommelkop
Hallo ik heb zin`s een paar weken de HBM Gimbal Head in gebruik super
het is even wenen maar dat is ook met een Manfrotto kop je moet alleen de knop los draaien als je wil verstellen maar geweldig. _________________ EOS 40D/20D met battery grip
Canon 300mm/4.0 L IS USM
Canon EF 70-200/ L USM
Canon Groothoek 20-35 EF USM
Canon Extender 1.4 EF
Flitser: Canon 430EX
Filters
Monopod
Statief verbouwd
HBM Gimbal Head
Benro Balhooft
Enz
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum