in 2007 had ik eindelijk een mooie ijsvogelplek gevonden
was wel ver weg voor me , ( 45 minuten rijden enkele reis) maar wel een zeer mooie plek.
om elke keer 45 min te rijden , was totaal geen probleem , de drang om ze te fotograferen was/is zo groot
het beekje liep door weilanden , en stoomde door een bos , perfekte plek , met veel omgevallen bomen , en steile overs verschillende bomen hadden heel veel nestpijpen
veel mooie momenten mee gemaakt , heerlijk alleen in mijn tent , en de spanning , dat hij voor je op zijn tak land
na het broedseizoen , was het vrouwtje weg getrokken , maar het mannetje was gebleven , vaak duurde het erg lang voordat hij weer kwam , maar dat is normaal , buiten het broedseizoen
MAAR paar maanden geleden begonnen werklui in het bos , bomen om te zagen , en echt , ook vlakbij de oever , vaak bomen die maar een meter van de waterkant afstonden , echt gigantisch veel bomen , was gewoon een puinhoop , met zo`n graafmachiene met rupsbanden werden de bomen weggetrokken , je begrijp wel dat het er uitzag of er een bom was ontploft
ik heb aan de werklui gevraagd wie de opdrachtgevers waren , en een van hun vertelde mij , HET BRABANTS LANDSCHAP
ik hun gebeld , en ja hoor het klopte
de reden dat ze daar veel bomen weghaalde , was dat :
ER MEER LICHT IN HET BOS MOEST KOMEN
nu wil ik dit wel geloven , maar de ijsvogel is vertrokken , heb hem al anderhalve maand niet meer gezien , uren gewacht , ook de vaste wandelaars , hebben hem niet meer gezien
ben bang dat hij hier niet meer terug komt
moet nu een andere plek vinden , maar vind ik tot nu toe erg moeilijk , iedereen ziet ze wel vliegen , maar heb nog geen plek kunnen vinden
moest dit even kwijt , heb er zo veel moeite , en weken overgedaan om deze plek te vinden , en nu ben ik hem kwijt
groet
gustav
SONY 300MM F2.8 SSM G
SONY 70-400 SSM G