Posted: Sat 08 Mar 2008, 16:17 Post subject: Camera + lens combinatie
Naast het digiscopen wil een digitale spiegelreflexcamera met zoomlens aanschaffen.
Nu is mijn oog gevallen op een Olympus E3 met een Sigma zoomlens 50-500
Gender: Male Age: 74 Joined: 06 Feb 2008 Posts: 32 Location: Leersum
Posted: Sat 08 Mar 2008, 17:31 Post subject: Camera + lens combinatie
Volgens mij maakt Alexander Koenders hele aardige plaatjes met een Olympus + Zuiko lens, ook dicht bij! Verder ben ik zelf erg allergisch geworden voor merkvreemde lenzen, in mijn geval Sigma, omdat ik al 2 keer heb meegemaakt dat bij aanschaf van een vervangende camera( na total loss) en nieuwe camera EOS 50E ( na diefstal) mijn Sigma lens niet meer correct communiceerde met de camera. Bij overgang naar EOS 30 D werkt hij alleen nog maar in Av voorkeuzestand. Bij mijn weten loop je dat risico nog steeds. Ik vind de lenzen daar toch te duur voor, je blijft aan het kopen! _________________ Canon camera en objectieven.
Blog: jankatsman.wordpress.com
Posted: Sun 09 Mar 2008, 11:57 Post subject:
Ik zou ook voor de 40d gaan. Zeker met de cashback. Ik zou zelfs mijn nikonstuff willen verkopen om de set 40d met een canon 100-400 usm is te kopen.
Nikon heeft veel lenzen en is een zeer goed merk met topglas maar een super telezoom (betaalbaar) hebben ze niet. De 80-400 is wel scherp maar veel te traag. de 300mm f4 is super maar je hebt dan terug geen zoom.
Ik denk dat je best eerst kijkt welk glas je wilt en dan je body kiest. Want ik heb de verkeerde keuze gemaakt en zit ernu mee
Gender: Male Age: 52 Joined: 17 Oct 2006 Posts: 27 Location: Eerbeek
Posted: Sat 15 Mar 2008, 9:32 Post subject:
Ik heb zelf net vorige week al mijn Nikon en Fuji spullen verkocht en de Canon 40D + 17-85 IS + 300 F4 IS gekocht.
En zover ik het nu kan bekijken had ik dit veel eerder moeten doen, wat een camera.
Ten eerste om het geld, cashback op de camera en ook nog eens cashback (€ 50,-) op de 17-85 IS lens.
Maar dan moet je de camera niet in een kit kopen maar los anders krijg je de cashback van de lens namelijk niet terug.
En als tweede als je inderdaad verder wil naar een 400, 500 of 600mm lens zijn die in de L serie van Canon zeer goed te betalen in tegenstelling tot bv. Nikkor VR.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes met het maken van een keus.
Groet,
Jeroen _________________ Canon 40D - Canon 17-85mm IS - Canon 300mm F4 L IS - Canon 1.4 II converter - Manfrotto monopod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum