Gender: Male Age: 49 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 155 Location: zwaag
Posted: Tue 18 Mar 2008, 21:59 Post subject: scherpte
ik bewerk mijn foto's in picasa maar als ik ze dan in mijn documenten bekijk zijn ze veel minder scherp wie weet hoe dat komt. Het is jammer want vanuit mijn documenten kan ik alleen foto's plaatsen op birdpix gr martijn _________________ sony a77
sony 70-400
sony 16-50 2.8
gitzo statief
Gender: Male Age: 33 Joined: 12 Dec 2006 Posts: 31 Location: Zwijndrecht
Posted: Tue 18 Mar 2008, 22:03 Post subject:
download photofiltre ff, heel handig programma waarin je gewoon alles aan kan passen en je foto verkleinen en hij slaat hem gewoon op zoals je hem bewerkt hebt. _________________ fuiji S9600 + raynox 2.2x converter
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Tue 18 Mar 2008, 22:16 Post subject:
Sla je de foto wel op na het bewerken in Picasa? (Opslaan als...)
Als je dat niet doet krijg je met Picasa wel steeds de bewerkte versie te zien maar met elk ander programma de onbewerkte versie.
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Wed 19 Mar 2008, 23:39 Post subject:
Wanneer ik een JPG dubbelklik, wordt deze geopend in Microsoft Image Viewer. De kwaliteit is dan ook niet top.
Wanneer ik dezelfde foto open in PhotoFiltre ziet hij er stukken beter uit.
Ik heb daar wel de optie "foto in 16 miljoen kleuren weergeven " aangevinkt.
Ik vermoed dat een standaard viewer mindere kwaliteit laat zien dan een fotobewerkingsprogramma.
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Thu 20 Mar 2008, 23:33 Post subject:
Ik constateer hetzelfde maar zoals Aad aangeeft heeft het te maken met hoe de foto getoond wordt door de verschillende programma's. Dat een foto er in Image Viewer slechter uitziet betekent dus niet dat hij dat ook is.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Posted: Fri 21 Mar 2008, 9:32 Post subject:
Het is idd zo dat verschillende progamma,s een foto die meer resolutie heeft dan het scherm waarop die vertoond word anders renderen.
Op de fotclub adviseren we voor presentaie dan ook de foto's op schermresolutie aan te leveren want dan weet je wat er vertoond gaat worden. Wij doen het gewoon met windows viewer.
Maar op het moment dat een foto meer pixels heeft dan het scherm maakt het programma er een onscherp beeld van.
Bij fotobewerkings progamma,s zal dat ook wel eens lastig zijn als de rendering van heel veel pixels niet goed gebeurd,waarschijnlijk maken ze dan gewoon gebruik van de render-engine van windows en die is gewoon zoals veel van MS slecht _________________ Nikon
Gender: Male Age: 59 Joined: 01 Oct 2006 Posts: 10 Location: Nijkerk
Posted: Fri 21 Mar 2008, 23:04 Post subject:
Wat ook veel in grafische software gebeurt is dat 'opslaan als .jpg' standaard in 80% kwaliteit is. Bij veel programma's kun je dat aanpassen naar 100%, dat scheelt al een hoop. _________________ Groet,
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum