Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Manfrotto of Gitzo statief kopen?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 8:49    Post subject: Manfrotto of Gitzo statief kopen?
Ik ben van plan mij een degelijk statief aan te schaffen.
In eerste instantie ga ik voor de Manfrotto 055MF4 of de 055MF3 en daar bij een Manfrotto 322RC2 balhoofd.
En toch denk ik ook soms aan een Gitzo.
Mijn budget schommelt rond de 500euro en ik ben 1.80 groot.
Mijn uitrusting bestaat uit een Canon 40D met een 70-200 f4 L lens, een Sigma 150 macro en later hoop ik nog een 400mm te kopen.
Ik wil het statief gebruiken vooral voor natuuropnamen, vogels, macro,...
Wie helpt mij a.u.b. met mijn keuze?
Alvast van harte dank.

André G. Duiven

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 9:05    Post subject:
Dag Rob;

Ben zelf in het bezit van een Manfrotto drie en éénpoot (allebei alu) en ben er redelijk tevreden over. Toch ben ik van plan op termijn over te stappen naar Gitzo. De stabiliteit van mijn Manfrotto laat toch te wensen over (ik ben 191 m) wanneer alle poten maximaal uit staan, voor gebruik van mijn telescoop niet verschrikkelijk erg, maar voor fotograferen minder gewenst. ik heb in diverse winkels en bij mensen die er één hadden de carbon uitvoering van Manfrotto vergeleken met die van Gitzo en Gitzo wint op alle fronten. Niet alleen zijn de carbons van Gitzo robuuster en stabieler maar ook merkbaar lichter. Zelfs de 5 delige tot 250 cm uitschuifbare "super"-driepoot van Gitzo is lichter dan een standaard alu driepoot van Manfrotto (kost alleen rond de €900,-). Je kunt natuurlijk ook nog een film statief overwegen (met van die samengestelde poten) maar daarvan is het gewicht meestal een te groot bezwaar (daarom hebben filmers vaak een statiefdrager bij zich Wink). Mijn oordeel is dan ook Gitzo rulez! Very Happy

HansBr

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 7:05    Post subject:
Een Gitzo uit de 3 serie, geschikt voor je lengte kost net meer dan de 5005. En dan nog een kop of balhoofd.

Gitzo en Manfrotto komen zowat uit dezelfde fabriek. De Manfrotto is meer het lopende band werk en Gitzo gebruikt aanzienlijk betere materialen.

Op m'n website een verhaal over aanschaf van een statief en wat er allemaal van belang kan zijn.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum