Age: 52 Joined: 13 Feb 2005 Posts: 5 Location: amersfoort
Posted: Tue 25 Mar 2008, 15:03 Post subject: Nef's inlezen in photoshop na installeren Nikon Transfer
Heb net Nikon Transfer geinstalleerd omdat de D300 niet blijkt te kunnen communiceren met Picture project... Nu blijk ik de D300 nef's niet in photoshop te kunnen inlezen (wel de oude van de D200...). Ik gebruik een standaard RAWconvertor in adobe CS2; niet die van Nikon. Iemand enig idee waar dit aan ligt / welke instelling ik moet veranderen? _________________ Nikon D300 & D200
Nikon 300 2:8 VR
Nikon TCII 1.4 & 2x convertor
Nikon 18-200mm VR
Sigma 80-400 OS EX
Nikon 28-105 D
Velbon sherpa pro CF 740 3poot
Manfrotto 393 'schommelstoel''
Last edited by Milvus on Wed 26 Mar 2008, 15:50; edited 2 times in total
Gender: Male Age: 69 Joined: 12 Oct 2006 Posts: 327 Location: Gelderland
Posted: Tue 25 Mar 2008, 15:21 Post subject:
Misschien dat je op de website van Adobe eens op zoek moet gaan naar een update van Adobe Camera Raw. Vanaf Camera Raw 4.3 is de D300 ondersteund. Hou er echter wel rekening mee dat 4.3 alleen compatible is met Photoshop CS3 en hoger.
Wanneer je CS2 hebt, dan is er een omweg: het NEF-bestand eerst omzetten naar DNG-formaat m.b.v. de Adobe DNG-converter, dit bestand kun je namelijk wel in CS2 openen.
Groet, Joop _________________ Canon
You can't shake hands with a clenched fist (Indira Ghandi)
@Ushpiz:
Doe ook wat goede adressen om in te breken dan, wat mij betreft ongeveer van hetzelfde allooi als wat je nu propageert. _________________ Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum