Gender: Male Age: 53 Joined: 06 May 2005 Posts: 38 Location: Utrecht
Posted: Wed 26 Mar 2008, 10:20 Post subject: Wie helpt mij ? van RAW naar JPEG
Sinds ik de EOS 40d en dus ook nieuwe Canon photo software heb merk ik het vogende : Vaak zijn foto''s die in gemaakt heb in RAW en in de Canon browser open veel mooier als nadat ik ze met de batch-tool heb omgezet in JPEG en open in Photoshop elements 6.0. Vroeger met mijn EOS 350D was het vaak andersom. Wie weet hoe dit komt ? Wat zijn de juiste instellingen die ik moet gebruiken ? Moet ik gebruik maken van de tools noise reduction ?? Alvast bedankt ! _________________ Canon
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Wed 26 Mar 2008, 10:41 Post subject:
Hoi Martin,
De software van Canon neemt de jpeg-instellingen van de camera mee (als je dat tenminste zo hebt ingesteld) Voor de 350D t.o.v. de 40D geldt dat er veel meer verscherpt wordt en veel meer saturatie (kleurvulling wordt toegepast) M.a.w. de instellingen van de 40D zijn veel 'slapper'. Je zult dus je instellingen met de conversie moeten aanpassen, of dat in PS daarna even doen met saturatie en aanscherpen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum