Posted: Sun 30 Mar 2008, 22:37 Post subject: Vraag met betrekking tot de AF van de Canon 400mm F5.6L
Sinds niet zo heel lang ben ik in het bezit van deze lens maar ik heb enigzins het idee dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met het scherpstelmechanisme van het objectief. De scherpstelling werkt vrij vlot maar maakt naar mijn mening best een 'zwaar geluid' tijdens het scherpstellen en af en toe beweegt ook de scherpstelring mee.
Ik heb ook nog een L telezoom, die ook wel iets van geluid produceert, maar bij deze lens beweegt de scherpstelring niet mee en hoor je niet het scherpstelmechanisme heen en weer bewegen tijdens het focussen, dit laatste wat bij de 400mm dus wel het geval is.
Er zijn meerdere bp-leden die met dit objectief fotograferen dus is de vraag: is het hierboven genoemde normaal te noemen voor dit objectief of mag ik er toch enigzins van uitgaan dat er iets mis zou kunnen zijn met de lens ?
Gender: Male Age: 51 Joined: 14 May 2005 Posts: 81 Location: Vriezenveen
Posted: Mon 31 Mar 2008, 7:49 Post subject:
Bij de onze beweegt er aan de buitenkant niks mee en maakt hij ook geen zwaar geluid.
Er zit veel onderling verschil in de 400mm 5.6 L lenzen. Zo hebben we er 4 op de camera gehad om te proberen waarvan er eigenlijk 1 duidelijk beter presteerde als de anderen. 1 ervan bleek zelfs steeds net ernaast scherp te stellen op AF.
Goed advies, ga terug en probeer er meer op je camera [eigenlijk het beste voordat je tot kopen over gaat].
Op de review-sites staat ook altijd dat mits je een goede kunt vinden je er een superlens aan hebt
gr. Richard _________________ Canon 40D met:
USM Kitlens /
Tamron 90mm / 180mm
Canon 400 5.6L / Canon 1.4 ext.
Dank je voor je reaktie Richard, ik had al zo'n beetje het vermoeden dat het niet helemaal klopte. De lens presteert verder voldoende naar mijn mening, scherp op alle afstanden, snelle autofocus en zeer consistent.
Zometeen dan maar even terug naar de winkel met de lens, ze zullen 'm ongetwijfeld naar de Canon reparatiedienst sturen met de klacht (de lens is al een maand geleden gekocht). Ik weet zeker dat het geluid en het meedraaien van de scherpstelring pas sinds deze week is begonnen maar 'in het veld' merkte ik er niet veel van, het viel me eigenlijk pas echt op toen ik thuis een paar opnamen uit het raam maakte.
Nogmaals bedankt voor je antwoordt en het is maar te hopen dat ik 'm weer terug heb voor het mooiere weer een aanvang neemt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum