Quote: |
Achteraf bezien, mede aan de hand van jouw verhaal, maakt het in principe dus weinig uit bij welke van de twee grote merken je uiteindelijk uitkomt. De service en de coulantie waar zij zich van bedienen liggen ogenschijnlijk niet al te ver uit elkaar en het komt er mede op neer dat het wellicht verstandiger zou kunnen zijn om dergelijk kostbare apparatuur vanuit het buitenland te bestellen zonder tussenkomst van de reguliere distributiekanalen omdat je je een hele bak met geld bespaart zelfs wanneer je al de invoerrechten en de verzendkosten mee rekent. |
Bas Breetveld wrote: |
Ik meen dat de grote overstap van Nikon naar Canon onder de profs alweer van een paar jaar terug is, ten tijde van de vorige editie van de Olymische spelen. De belangrijkste reden voor de profs was de service. Bij Nikon was je in een dergelijke case je lens een paar maanden kwijt omdat ie in het buitenland gerapareerd werd. Of dat nog zo is weet ik niet. |
peter wijn wrote: |
Aangezien de lens nu - zonder extra kosten - wordt hersteld, zonder dat je de lens helemaal naar Amerika/Hong Kong hoeft te zenden - waar je de wet en dus de garantie niet kent... - snap ik niet waarom je dit zegt. |
R.D. wrote: |
Het geeft flink wat stof tot nadenken wanneer de aangeboden ervaringen, voorkomend in deze discussie, naast elkaar worden bezien en het zal zeker van gewicht zijn bij eventuéle toekomstige aankopen op dit gebied, en niet alleen in het geval waar het mij betreft mag ik wel speculeren. |
Hendrik wrote: |
Ik denk dat Peter DAT wel in de gaten had..... |
Hendrik wrote: |
De verkopers waren misschien niet zo vriendelijk. Maar bedenk ook dat ze misschien INDERDAAD de expertise niet hebben om de 3 gebreken door canon geconstateerd te confirmeren. |