Posted: Tue 22 Apr 2008, 16:07 Post subject: Moeilijke keuze voor nieuwe Camera
hallo allemaal,
Ik ben al een hele tijd geintereseerd in fotografie, en heb een hele tijd analoog gefotografeerd. Het afgelopen jaar is dat eigenlijk helemaal ingezakt, maar ik wil toch graag verder, maar dan gelijk goed.
Een camera kiezen blijkt nogal lastig. Wat zouden jullie kiezen, en waarom? Ik wil er ongeveer zo’n 500 tot 1000 euro aan uitgeven. Of ik voor dat geld ook gelijk een objectief wil weet ik nog niet.
Voor mij waren dit sowieso twee opties:
Canon EOS 450D
Nikon D200
\
Alvast bedankt,
Jan Paul _________________ Nikon F55 28-80
Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Jan 2007 Posts: 90 Location: Alblasserdam
Posted: Tue 22 Apr 2008, 16:36 Post subject:
Voor ongeveer 1000 euro heb je ook een nieuwe Canon EOS 40D. Die is weer een slagje beter dan de 450D.
Welk merk je kiest (Canon of Nikon) ligt eraan wat je aan lenzen wilt gaan kopen. telelenzen zijn van Canon veel goedkoper. Andere soorten lenzen maken niet zo heel erg veel uit. je kan natuurlijk ook Sigma of andere third-party lenzen kopen.!
gr
Job _________________ Canon EOS 400D
18-55 mm
Tamron 90 mm 2.8 SP macro AF
Giotto MT 9271 en Giotto MH 3300-658 balhoofd
Last edited by Naturepix on Tue 22 Apr 2008, 16:37; edited 1 time in total
Ik heb een paar weken de Canon 40D in bezit een prima camera met een makkelijk menu. Ik heb er de 300 f4 lens bij met een 1.4 converter en ben zeer tevreden. een echte aanrader _________________ allerlei Canon spul
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum