Bas Breetveld wrote: |
Ik vind die tweede het mooist geworden. Na die aanpassing in NX zou ik graag het resultaat nog eens zien na aanpassing van de curves en/of dark/shadow in PS en daarna nog een beetje spelen met de saturatie. Wel van je geleerd om in het RGB histogram te kijken in geval van flamingo's ![]() |
yola de lusenet wrote: |
Handige tip, ik ga straks weer naar de Camargue en hopelijk dus ook naar de flamingo's.
Nr 2, ik bedoel met -0,66, vind ik beste. Vraagje: kun je in zo'n geval niet alleen het rood corrigeren? Dat komt mij logisch voor -maar werkt dat? Tweede vraagje: dus belichten zodat géén van de kleurkanalen in het histogram tezeer naar rechts schuift? Ai, weer allemaal dingen om aan te denken. Terwijl het al zo'n kunst is de vogel in beeld te krijgen ![]() Groet Yola |
Bas Breetveld wrote: | ||
En dat heeft Adobe PS/ACR dan weer niet? |
Bas Breetveld wrote: | ||
En dat heeft Adobe PS/ACR dan weer niet? |
Ik ga eens kijken naar die sturingspunten van Nik voor PS. Dat is een mooie aanvulling. Nu is het toch behelpen met lichter/donkerder maken van kleine delen in de foto.
Weet je dat misschien ergens te vinden? Hoe duur is 'niet gratis'? |
Belachelijke prijs zeg. Maar, bedankt voor de info!
Kun je eigenlijk net zo goed een D300 aanschaffen, dan krijg je het er gratis bij. Of zelfs dat niet? |
Tom van Hell wrote: | ||
kost nu € 69, bij kameraexpress http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=18837 gr Tom |