Posted: Fri 23 May 2008, 18:21 Post subject: Wat voor TFT?
Hallo
mijn CRT monitor begint wat kuren te krijgen, ben dus straks op een TFT aangewezen, mijn vraag is heeft iemand nog wat tips voor een goede TFT,denk aan 19 a 21 inch tot zo,n 650 euro.
Groet Reint Jakob _________________ Canon 10D en 20D
Er komt een nieuwe lijn van samsung uit, met hele mooie specs. Vooral een mooie contrast waarde. Ook weer goed geprijsd...
Weet alleen niet zeker of het een mat scherm is....
T220>22"
T240>24"
T260>25,5"
Zou zelf wel voor een 22" of groter gaan! Zoveel ruimte voor de foto houd je niet over met al die werkbalken. En tevens is het erg mooi om je fotoos op hoge resolutie terug te zien. Zou zelf eigenlijk een 24" of zelfs 26" nemen....
Ik zelf heb een 22 inch scherm van samsung . Een groot scherm is fijn . Over de samsung zelf ben ik minder te spreken . hier voor had in een iyama crt monitor dat velen malen beter was als dit tft scherm . Dit kan aan de techniek liggen , Daar crt een heel ander product is . Als ik het geld had kocht ik een beter .
Het is al weer enkele maanden geleden, maar de boodschap was dat een eizo een rustiger en betrouwbaarder beeld levert. De andere betere merken zijn Lacie en Apple. Volgens bartjes.
Posted: Sat 24 May 2008, 10:41 Post subject:
Ha Reint
Ik zou als ik er nu 1 moest kopen voor de Eizo S2031W gaan
zeker gezien de prijs die je er voor over hebt
Wil je voor de helft van dat geld iets dan kan ik je de iiyama 22" WIDE TFT E2201W-B2 aanbevelen
Die heeft als voordeel tov samsung lg en medion dat die goed te kalibreren valt.
maar de Eizo heeft mijn voorkeur
Behalve als ik een heel nieuw systeem zou moeten aanschaffen dan zit ik er heel sterk aan te denken om over te gaan op de Mac
Gender: Male Age: 56 Joined: 16 Jan 2007 Posts: 112 Location: almelo
Posted: Sat 24 May 2008, 12:00 Post subject:
ik heb zelf de samsung syncmaster 206 bw maar als ik er wat langer achter zit met fotobewerking of iets dergelijks, dan krijg ik last van zere ogen. dus ik zou deze zeker niet weer kopen.
succes met de zoektocht naar een nieuwe monitor.
gr bert schoemaker _________________ canon 40d en canon 100-400 en
Feisol CT-3371 met HBN-Gimbal Head
Ik had onlangs hetzelfde probleem. Mijn Sony Triniton begon, naar jarenlange trouwe dienst, kuren te vertonen en dus ook ik moest over op de aanschaf van een tft monitor. Na veel rondspeuren op internet en hier en daar rondvragen heb ik gekozen voor de Samsung Syncmaster 215 TW. Deze schijnt speciaal ontwikkeld te zijn voor o.a. fotobewerking/ fotografie.
Het is een 21 inch beeldscherm en de resolutie die ik daarbij gebruik is 1680 x 1050 pixels.
In het begin moest ik erg wennen aan de overgang naar een tft scherm en de enorme scherpte, maar nu ben ik er aan gewend en beleef ik veel plezier aan de monitor.
Ik weet dat dit type inmiddels niet meer verkocht wordt, maar ik neem aan dat er inmiddels een nieuwe versie van op de markt zal zijn.
Gender: Male Age: 72 Joined: 23 Feb 2005 Posts: 13 Location: Zwolle
Posted: Sat 24 May 2008, 21:55 Post subject:
Dag Reint,
Ik werk geruime tijd met een Lacie 19 inch, daarna een 22 inch wide screen bij de Aldi gekocht, beide schermen werken prima. Wel calibreren
Groet Albert Smits _________________ Nikon ,D300 2x , Nikon 500mm F 4 VR. Nikon 300mm 2,8 VR aanvullende spulletjes.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum