Luckybird wrote: |
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb al jaren geen foto,s meer gemaakt, aangezien ik nog werkte met mijn Nikon F 801S met filmrolletjes en objectieven met een Metz Flitser, type 45 CT-5 met accu. Mijn lenzen zijn: 1) Sigma UC zoom 28-70 mm 1:3.5-4.5 2) Sigma Zoom AF - APO 1:3.5-4.5 F-70-210 Infraroodsensor op het flitsschoentje, welke in de Metz 45 CT-5 met accu gaat Nu alles digitaal is geworden, ben ik al jaren gestopt met fotograferen en zou graag willen overstappen naar een digitale spiegelreflexcamera. De Nikon D80 spreekt mij heel erg aan, maar ik wilde weten of ik een body van de D80 kan kopen en er mijn oude lenzen op kan gebruiken. Kunnen jullie mij er advies over geven? Wat kan ik eventueel het beste kopen op het gebied van lenzen? ik wil van pakweg 18-55 mm en iets in de orde van 55 mm tot 210 mm?? als zo,n lens bestaat Kan ik mijn MetzFlitser blijven gebruiken, deze was zo goed destijds, of is de techniek nu anders geworden en is mijn Metz 45 CT-5 flitser gereduceerd tot schroot?? ( grapje, hopelijk....... ) Laat jullie bevindingen maar weten, ik ben blij met ieder goedbedoeld advies. Luckybird |