Nou Peter
volgens mij ben jij ook door de knieen gegaan voor de D300 . Ik meen mij te herinneren , dat jij je had voorgenomen om het eerste jaar nog geen D300 te kopen . Maar ik schat dat je hem nu toch al wel 4 a5 maanden hebt En verder leo Ik hoop oprecht dat je de spullen weer terug krijgt . Want het Is al met al wel een hele hoop euro,s dat je daar achter liet in de trein . pfffft
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Mon 02 Jun 2008, 19:27 Post subject:
Hoi iedereen,
bedankt voor het medeleven. Ik heb wel een paar redenen om niet over te stappen, waarvan de meest praktische is dat ik niet al mijn lenzen bij me had. Dat is dat spul dat niet in mijn rugzak past. En mijn 1,4 TC heb ik van het voorjaar in Polen laten slingeren, dus die heb ik ook nog (past mijn schoonmoeder nu op). Die rugzak is dus nog niet terug en de kans dat hij nog terugkomt is nogal beperkt. Was een prijzig rugzakje, want naast D200 en kitlens ook nog een 300 mm lens, een 1,7 convertor, een reserve accu en een tweede geheugenkaart. Plus de rugzak zelf.
Maar gelukkig heb ik ooit van een vriend een heel philosofische opmerking gehoord, die het altijd goed doet in dit soort omstandigheden.
Weet je wat dit was?..... Een typisch geval van jammer. En dat was het dus.
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Mon 02 Jun 2008, 19:58 Post subject:
Nou Leo, Ik hoop voor je dat de tas nog in de ambtelijke molen van de NS zit of anders dat je er in de nabije toekomst je voordeel ermee kunt doen of zo.
Gender: Male Age: 60 Joined: 25 Nov 2006 Posts: 32 Location: delft
Posted: Tue 03 Jun 2008, 22:33 Post subject:
ook maar is een duit in zakje doen dan in dit topic ,
paar maanden terug rijd rustig door de polder op zoek naar alles wat vliegt zeg maar , zie ik ineens een torenvalk op een paaltje zitten op +/- 5 mtr afstand dus ik denk buitenkansje.
stop rustig en zet de motor af torenvalk blijft rustig zitten maar ik kan hem niet goed in beeld krijgen vanuit het raam dus stap uiterst voorzichtig uit met mijn camera in mijn linkerhand e druk zonder de torenvalk uit het oog te verliezen de deur zachtjes dicht.
tja en daar ging het dus fout , terwijl ik de deur dicht druk zitten er nog 2 vingers tussen terwijl de deur volledig dicht is , ik schreeuw het inwendig uit van de pijn en zie het bloed letterlijk langs mijn portier lopen .
de torenvalk zit me nog steeds aan te kijken terwijl ik de camera tussen mijn benen klem en met mijn andere hand het portier eindelijk kan openen.
de torenvalk zit er nog steeds maar mijn hand wil niet meer meewerken had mijn vingers nog nooit zou plat gezien.
Vandaag stond ik geparkeerd langs de kant van een doodlopende weg voor auto's te kijken naar de IJssel. In mijn spiegel zie ik een meisje op de fiets van een jaar of 16. Ik dacht nog, gaat ze nou rechts langs de auto ipv links? En ik zie haar zo tegen mijn auto aan rijden. Ze schoot voorover met haar buik op het stuur. Ik stapte uit om te vragen of het wel goed ging en ze zei: "ik lette geloof ik niet zo goed op, heeft uw auto niets?" Het arme kind had zich zeer gedaan maar wilde toch gelijk weer doorfietsen. Ik ben nog even blijven wachten tot ze uit het zicht was. _________________ Nikon
www.vogelrijk.nl
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Wed 04 Jun 2008, 18:34 Post subject:
Ik heb een fraaie blunder van vorige week. Ik had al heel lang het idee om eens een ijsvogel met de groothoeklens te fotograferen. Het juiste moment was daar. De vogel is (ruimschoots) gewend geraakt aan camera-clicks en ik wist precies de plaats van de verschillende tussenstops bij het voeren van de jongen en het jagen. Een kabel had ik zelf in elkaar gesoldeerd tussen een standaard draadontspanner. Dat scheelde weer 90 euro voor een verlengkabel Op het moment supreme is er iets heel erg mis gegaan. Nee, deze had ik toch liever met de tele gemaakt, gezien de uitzonderlijke vangst. Hoewel uitzonderlijk, hij vliegt ermee af en aan, of, "er komen hele scholen snoek voorbij", zoals Han Bouwmeester ooit schreef. Maar, daar kan ik nou net niet in de buurt komen. Het nest is daar te dichtbij.
De camera stelde dus scherp op de tak. Logisch, die had op dat moment het meeste contrast ... Zie het erbarmelijke resultaat van drieeneenhalfuur achter een dekking zitten en lek gestoken worden door de muggen.
Normaal gesproken landt hij halverwege de tak. Dat is 1 van de redenen van de mislukking.
Op mijn site wordt deze tzt bijgezet in 'the hall of shame'
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Wed 11 Jun 2008, 20:20 Post subject:
Nog even een update met betrekking tot mijn blunder van vorige week (rugzak met bijna al mijn spullen in de trein laten liggen):
vandaag werd mijn rugzak met alles erop en eraan thuisbezorgd namens de Nederlandse Spoorwegen. Dus: onderschrift wordt voorlopig niet aangepast en de toch al niet geplande overstap komt ook te vervallen. Omdat elk voordeel zijn nadeel heeft, komt er de eerste weken ook nog geen D300. Wat er wel is veranderd is dat ik een Nikon coolpix P80 heb aangeschaft, zodat ik, als ik met de familie op stap ben, ik familiefoto's kan maken en ook nog het idee heb dat ik een kansje heb op vogelfoto's (hoewel het behelpen is als je een spiegelreflex gewend bent).
De schade valt dus alles mee. Iedereen nog bedankt voor de blijken van medeleven en wie weet heb ik zeer binnenkort al weer de kans om wat verse foto's te tonen.
Groeten, Leo
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum