Gender: Male Age: 59 Joined: 18 Nov 2005 Posts: 155 Location: ZETTEN
Posted: Tue 24 Jun 2008, 21:34 Post subject: Problemen met AF van Nikkor 300, 2.8
Wanneer mijn vrouw en ik NP de Hoge Veluwe binnen rijden hebben we de gewoonte om onze camera's schietklaar te maken, ISO, WB enz. Toen mijn vrouw haar 300 op een object wilde scherp stellen merkte ze dat de AF op oneindig niet meer "pakte".
Wel op objecten binnen laat ik zeggen zo'n 10 meter, maar alles wat daar buiten viel, stelde hij niet op scherp.
Als we de lens "lezen" zien we dat alle knopjes goed staan.
Mijn vermoeden is dat er een probleem met een (aantal) glasdeel(en) is/zijn.
Wie van jullie kent dit onwijs vervelende probleemgeval of heeft er anderzijds ervaring mee gehad?
Gender: Male Age: 69 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Thu 26 Jun 2008, 18:20 Post subject:
Ik heb dit gehad met een 28-70 f2.8. Die werkte prima, maar wilde niet scherp stellen op ( bijna ) oneindig. Hij deed het wel als je de focusring een zetje gaf.
Ik heb eerst gecontroleerd of de lens dit ook op andere bodies deed. Toen dat het geval bleek, heb ik de lens naar Nikon gestuurd. er bleek iets mis te zijn met de contacten. Die zijn vervangen, en de lens was weer als nieuw. ( kostte wel een dikke €200 )
Na ontvangst van de rekening wil jij nooit geen nikon meer . Want die kon best wel eens heel pittig zijn . sterkte er mee . En dat de rekenig mee mag vallen .
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum